ضرورت شتاب در اجرای پروژه تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بر ضرورت شتاب در اجرای پروژه تصفیه هیدروژنی گازوئیل پالایشگاه اصفهان تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علیرضا صادق‌آبادی امروز (سه‌شنبه، نهم مردادماه) در بازدید از پالایشگاه اصفهان ضمن تاکید بر استمرار تولید انواع فرآورده نفتی در این پالایشگاه گفت: اهمیت پروژه‌های مرتبط با این پالایشگاه و واحد تصفیه هیدوژنی گازوئیل به منظور تولید این محصول با کیفیت، بسیار زیاد است.

لطفعلی چاوشی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز به وضع پروژه‌های در حال اجرای این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: طرح واحدهای تقطیر 3 و تصفیه هیدروژنی گازوئیل از مهم‌ترین آنهاست.

وی با اشاره به واحدهای به بهره‌برداری رسیده در این پالایشگاه گفت: از سال 86 طرح بهبود و بهینه‌سازی فرآیند پالایشگاه اصفهان آغاز، اما در سال 87 که پالایشگاه به بخش خصوصی واگذار شد، به دلیل نبود اعتبار، پروژه‌های عمده طرح به حالت تعلیق درآمد، با این حال در سال 92 دو واحد مجتمع بنزین‌سازی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: واحد ایزومریزاسیون (واحد سوم مجتمع) به دلیل نبود کاتالیست متوقف شد تا این که توانستیم کاتالیست مورد نیاز را که فناوری ساخت آن تا آن زمان تنها در اختیار دو کشور آمریکا و فرانسه بود، بومی‌سازی کنیم و موفق به بهره‌برداری کامل از طرح مذکور در سال 94 شویم.

در این بازدید درباره روند پیشرفت پروژه‌های این پالایشگاه و مشکلات موجود بر سر راه اجرای آنها با حضور پیمانکاران پروژه بحث و بررسی شد.

کد خبر 283941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =