علم و تخصص جوانان به کمک حوزه انرژی می‌آید

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ظرفیت و توانمندی نیروی جوان و همچنین تخصص افراد باتجربه در حوزه انرژی در این ستاد به کار گرفته شده است تا شاهد اقدام‌های عملی مناسبی باشیم.

به گزارش شانا، کامبیز فرساد با بیان این‌که استفاده از تجربه‌ها و توانمندی افراد متخصص یکی از اقدام‌های این ستاد است، گفت: در حوزه‌های مختلف فعالیت همچون نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، برق و نیرو و زمین‌شناسی با حضور افراد متخصص و باتجربه، ستاد گام‌های رو به جلویی را بر می‌دارد، زیرا افراد با تجربه و صاحب‌نظر به علت تسلط کافی بر حوزه فعالیت خود می‌توانند به نوعی تسهیل‌کننده امور باشند.

وی ادامه داد: به کارگیری نیروهای جوان و خلاق از دیگر اقدام‌های ستاد است تا از توانمندی این افراد در حوزه انرژی استفاده شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تصریح کرد: به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص یکی از رویکردهایمان بوده که در ستاد انجام شده است. پس از آن، ستاد در نظر دارد با انجام اقدام‌هایی زمینه را برای تبدیل شرکت‌های کوچک به بزرگ در این حوزه فراهم کند، همچنین ارتقای مراکز رشد و ایجاد شتاب‌دهنده‌های‌ مختلف حوزه انرژی یا ارتقای آنها از فعالیت‌های مدنظر ستاد است تا به صورت اجرایی در این حوزه‌ها وارد عمل شود.

فرساد با اشاره به توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه انرژی گفت: ایجاد زمینه برای همکاری و ارتباط گسترده با مراکز بین‌المللی دیگر کشورها برای انجام اقدام‌های عملی در دستور کار این ستاد قرار دارد، البته در دوره‌های گذشته فعالیت و اقدام‌های خوبی در ستاد انجام شده و در این دوره نیز سعی بر این است تا خروجی‌ها برجسته و دیدنی باشد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های حوزه انرژی نیز گفت: در اینجا تعدد پروژه مهم نیست، بلکه می‌توان تعداد کمی پروژه را در بازه زمانی کوتاه و ارائه نتایج مطلوب حمایت کرد، در این صورت حمایت از علم و فناوری و دستاوردهای آن در جامعه نیز مشهود است.

کد خبر 284017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =