افت تولید عربستان قیمت نفت را بالا برد

پس از آن که منابع اوپکی اعلام کردند که تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه امسال به طور غیرمنتظره کاهش یافته است، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت خام در معاملات دیروز (دوشنبه 15 مردادماه) افزایش یافت، زیرا منابع اوپکی اعلام کردند تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی کاهشی غیرمنتظره داشته است و این مسئله، نگرانی‌ها را درباره کمبود نفت در بازارهای جهانی پس از آغاز تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا بیشتر کرد.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز در بازار آی‌سی‌یی لندن با 54 سنت افزایش به 73 دلار و 75 سنت برای هر بشکه و قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار بورس نیویورک (نایمکس) با 52 سنت افزایش به 69 دلار و یک سنت برای هر بشکه رسید.

دو منبع اوپکی اعلام کردند: عربستان در ماه ژوئیه امسال روزانه 10 میلیون و 290 هزار بشکه نفت تولید کرد که 200 هزار بشکه کمتر از ماه پیش از آن بود.

تولید نفت عربستان در حالی کاهش یافت که این کشور در همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، وعده داده بود تولید نفت خود را به میزانی چشمگیر بالا ببرد تا افت احتمالی تولید نفت ایران را جبران کند.

کد خبر 284040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =