تحقق 101 درصدی برنامه تولید نفت مارون در بهار امسال

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون عملکرد 3 ماه نخست امسال این شرکت را تشریح کرد و از تحقق 101 درصدی برنامه تولید نفت در این مدت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، جهانگیر پورهنگ گفت: با تولید روزانه بیش از 563 هزار بشکه نفت خام، میانگین تولید این شرکت در فصل بهار بیش از 101 درصد تحقق یافت.

وی افزود: در دوره مورد بررسی، روزانه 60 هزار و 668 بشکه پساب حاصل از فرآیند نمک‎زدایی به چاه‎های دفعی تزریق شد که به عبارتی می‎توان گفت این کمیت، معادل 99 درصد این پساب‎ها بوده و اقدامی در مسیر صیانت از محیط زیست است.

پورهنگ به استحصال نفت با استفاده از دستگاه‎های تفکیک‎گر و فرآورش سیار نفت اشاره و اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال، با استفاده از سیستم MOS و MOT، سی و چهار هزار و 475 بشکه نفت استحصال و به چرخه تولید بازگردانده شد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون به همکاری سازندگان داخلی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز اشاره و تصریح کرد: با توجه به 84 مورد درخواست، هزار و 179 قطعه مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرآیندی، با هزینه‎ای بیش از 8 میلیارد ریال ساخته شد.

وی درباره مهم‌ترین اقدام به منظور حفاظت از خطوط لوله انتقالی و تأسیسات شرکت گفت: در بخش بازرسی فنی و خوردگی فلزات در مدت یادشده، 12هزار و 507 موضع از تسهیلات سرچاهی، خطوط لوله، لوله‎کشی‎های فرآیندی کارخانه‎ها، شیرگاه‎ها و مخازن، ضخامت‌سنجی شد که در مقایسه با 7 هزار و 423 موضع ضخامت‌سنجی شده در مدت مشابه سال گذشته، 68.5 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون، تولید صیانتی نفت خام با رعایت الزامات زیست‎ محیطی را وظیفه اصلی این شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال، با وجود تداوم گرمای هوا و شرایط خاص اقتصادی، تولید طبق برنامه و حتی فراتر از آن تحقق یابد.

کد خبر 284048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =