کمیته محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی نفت خزر بازدید کرد

به منظور آشنایی با فعالیت‎های زیست محیطی شرکت‎های نفتی شمال کشور، کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی خزر بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، محمد ترابی، رئیس منطقه عملیاتی خزر گفت: کشف منابع هیدروکربنی در میدان سردار جنگل نقطه عطفی برای صنعت نفت کشور خواهد بود و امیدواریم با همکاری مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، فعالیت‎های توسعه‎ای در حوضه جنوبی دریای خزر گسترش یابد.

نژاد بهادری، دبیر کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت با بیان این‌که آشنایی با فعالیت‎ها و اقدامات زیست محیطی شرکت‎های نفتی شمال کشور و انتقال تجربه بین شرکت‎های بالادستی و پایین‎دستی صنعت نفت امری ضروری است، گفت: لزوم ارائه و بیان توانمندی‎های شرکت‎های نفتی حوزه شمال به منظور بهره‎گیری ظرفیت‎های زیست محیطی در شرایط بحران مهم است.

وی بررسی مسائل زیست محیطی در حوزه شمال کشور و هم‎اندیشی در این زمینه را از دیگر اولویت‎ها برشمرد و افزود: رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی در بهره‎برداری طرح‎های توسعه‎ای و ارائه راهکار برای بهبود کمک شایانی به محیط زیست منطقه است.

بنا بر گزارش شرکت نفت خزر، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت به ارائه توضیح‌هایی درباره انجام مانورهای چندباره در زمینه مبازه با آلاینده‎های نفتی در دریای خزر پرداخت.

کد خبر 284062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =