درآمدهای نفتی ایران در 4 ماه نخست امسال افزایش یافت

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزایش صادرات نفت و بالا رفتن قیمت نفت را از دلایل افزایش درآمدهای کشور برشمرد و اعلام کرد: قمیت نفت در چهار ماه نخست امسال به‌طور میانگین 70 دلار برای هر بشکه بوده است.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به جلسه عصر دیروز (سه‌شنبه، 16 مردادماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نشست درباره عملکرد چهار ماه دریافت‌ها و پرداخت‌ها (منابع و مصارف) قانون بودجه سال 97 کل کشور بحث و بررسی شد، به همین منظور از رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت شد گزارشی از عملکرد چهار ماه قانون بودجه ارائه کنند.

وی افزود: این گزارش‌ها بیانگر آن بود که درآمد کشور در طول چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال رشد قابل قبولی داشته است، همچنین گزارشی از تخصیص اعتبارها به پروژه‌های تعریف شده در قانون بودجه ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اعضای کمیسیون از نحوه گزارش‌دهی سازمان برنامه و بودجه ابراز رضایت و تشکر کردند، گفت: علت افزایش درآمد کشور، افزایش صادرات و بالا رفتن قیمت هر بشکه نفت است. در قانون بودجه هر بشکه نفت 55 دلار در نظر گرفته شده بود که به‌طور میانگین هر بشکه نفت در چهار ماه نخست امسال حدود 70 دلار به فروش رسیده که سرانجام سبب افزایش درآمد کشور نسبت به پارسال شده است.

کد خبر 284064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =