کارگروه مدیریت آب و انرژی در پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل شد

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: به منظور بهینه سازی مصرف انرژی، کارگروه مدیریت آب و انرژی در پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، غلام‌رضا حجار، بر اهمیت تمرکز طرح‎های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف این سازمان و کاهش میزان مصرف آب در کارگروه انرژی و آب تاکید کرد و افزود: با توجه به مشکلات ناشی از کمبود انرژی در کشور و ابلاغیه‌های دولتی درباره کاهش مصرف آن، پژوهشگاه صنعت نفت همسو با این تصمیم‌گیری بر آن شد تا کارگروهی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی تشکیل دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت توجه به مقدار مصرف آب درسازمان، مقرر شد نام این کارگروه را کمیته آب و انرژی تعیین و میزان مصرف هر یک از واحد‌های این مجموعه را به تفکیک مشخص کنیم.

معاون پشتیبانی پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: هدف اصلی این کارگروه رساندن مصرف آب سازمان به یک سوم میزان مصرف کنونی است؛ از این رو مصرف بهینه آب شرب شهری و حتی چاه‌های موجود در پژوهشگاه در دستور کار قرار گرفته و با توجه به تصمیم اخیر شهرداری مبنی بر ایجاد نکردن فضا‌های سبز، در پژوهشگاه نیز آبیاری چمن‌های مجموعه به صورت خیلی محدود و برای درختان نیز آبیاری قطره‌ای در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: قرار است اعضای کارگروه و کارشناسان پژوهشگاه جایگزین مناسبی برای چمن‌های موجود انتخاب کنند که یا نیازی به آبیاری نداشته یا نیاز به حداقل مصرف آب داشته باشد و از این طریق بتوان آب بیشتری را ذخیره کرد. همچنین تعمیر لوله‌های فرسوده که سبب هدررفت آب می‌شود از دیگر اقدام‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به مصرف برق نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که دمای اتاق‌ها را تا 2 درجه کاهش دهیم. این موضوع صرفه‌جویی 150 متر مکعب آب موتورخانه را در روز به دنبال خواهد داشت و این نکته را نباید فراموش کرد که سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی این مجموعه به دلیل عدم نظارت مناسب پیمانکار نواقصی دارد که در برنامه‌های آتی این کارگروه به آنها رسیدگی خواهد شد.

حجار اظهار کرد: امیدواریم همه همکاران پژوهشگاه صنعت نفت بتوانند به این کارگروه در صرفه‎جویی مصرف آب و برق کمک کنند تا بتوانیم مدیریت هزینه و انرژی را به درستی انجام دهیم.

کد خبر 284068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =