تهران از مذاکره با اسلام‌آباد درباره پروژه خط لوله آی‌پی استقبال می‌کند

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت اعلام کرد: تهران از ادامه مذاکره با اسلام‌آباد درباره تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان استقبال می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، امیرحسین زمانی‌نیا گفت: روابط تهران و اسلام‌آباد همواره تاریخی و برادرانه بوده و پیوندهای دینی و فرهنگی دو کشور بزرگ‌ترین پشتوانه روابط دوستانه دو دولت، به‌ویژه در مناسبات اقتصادی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران انرژی و گاز را عاملی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و همبستگی با همسایگان، از جمله پاکستان می‌داند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به نشانه‌های مثبتی که به‌تازگی در این زمینه از دولت منتخب پاکستان مشاهده می‌شود، ادامه داد: در همین زمینه و در شرایط جدید، از ادامه مسیر مذاکرات درباره تکمیل و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز به پاکستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش شانا، بخش ایرانی خط لوله آی‌پی (IP) به طول ٩٠٠ کیلومتر با هزینه ٢,٥ میلیارد دلار ساخته شده و برای تکمیل آن نیز باید حدود یک میلیارد دلار دیگر  سرمایه‌گذاری شود، اما بخش دوم این خط لوله در خاک پاکستان به طول ٧٨٠ کیلومتر هنوز ساخته نشده است.

کد خبر 284080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =