امکان مشارکت بخش خصوصی در حوزه سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی فراهم می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برای توانمندسازی بخش خصوصی، سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی با همکاری این بخش انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و سوآپ فرآورده‌های نفتی گفت: همزمان با فراخوان عمومی برای شناسایی شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و سوآپ فرآورده‌های نفتی، این نشست با حضور شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار شد.

وی در این نشست که با هدف تبیین رویکردها و  برنامه‌های جدید شرکت برگزار شد، به برخی مزایای سوآپ فرآورده اشاره و اعلام کرد: درآمدزایی برای کشور، کمک به حفاظت محیط زیست، حفظ امنیت انرژی و کاهش حوادث جاده‌ای برخی مزایای این حوزه به شمار می رود.

وی با اشاره به موازنه مثبت تولید و مصرف فرآورده در کشور اظهار کرد: با توجه به این مهم، سوآپ جزو اولویت‌های راهبردی شرکت نیست، اما شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به منظور توانمندسازی بخش خصوصی علاقه‌مند است با استفاده از تجارب پیشین و ظرفیت‌های قانونی و زیرساخت‌های موجود برای اجرایی شدن این مهم اقدام کند.

فعالان حوزه  سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی با اظهار خرسندی از حضور در این نشست، تجربه‌های گذشته، دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را برای اجرای موفقیت آمیز این طرح ارائه کردند.

در پایان این نشست مقرر شد شرکت‌های متقاضی، پیشنهادهای خود را برای اجرای سوآپ فرآورده‌های نفتی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه دهند و این شرکت با در نظر قرار دادن تجربه‌های گذشته و پیشنهادهای کنونی، فرآیندهای عملیاتی مربوطه را تدوین کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.


کد خبر 284082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =