فروش قشم ایر هنوز نهایی نشده است؛ مذاکرات همچنان ادامه دارد

مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت از مذاکره با چند خریدار برای فروش شرکت هواپیمایی قشم (اموال بابک زنجانی) خبرداد و گفت: بخش خصوصی اصفهان نیز یکی از خریداران این هواپیمایی است.

سید اصغر هندی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره این که آیا شرکت هواپیمایی قشم به‌عنوان یکی از اموال بابک زنجانی به بخش خصوصی اصفهان واگذار شده است، اظهار کرد: هم اکنون چند خریدار خواهان خرید این شرکت هستند که مذاکرات با آنها ادامه دارد.

وی افزود: بخش خصوصی اصفهان که حمایت استانداری را نیز با خود دارد از جدی‌ترین خریداران این خط هوایی است، اما هنوز مذاکرات با آنها نهایی نشده است.

شرکت هواپیمایی قشم که در سال 1388 از سوی هلدینگ توسعه سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی خریداری شد، در سال 1393 در ازای بدهی این مجرم نفتی، به شرکت ملی نفت ایران واگذار شد.

این مجرم نفتی که حدود 2 میلیارد یورو به شرکت ملی نفت ایران بدهکار است، هنوز با وجود وعده‌های متعدد شریکان خارجی‌اش نتوانسته بدهی‌اش را پرداخت کند. وکیل مدافع این مجرم نفتی نیز این روزها به دنبال معکوس جلوه دادن واقعیت است.

محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان اما به تازگی از خرید شرکت هواپیمایی قشم خبر داده و گفته موافقتنامه این خرید امضا شده و می‌توانیم بگوییم این شرکت هواپیمایی متعلق به استانداری اصفهان است.

وی افزوده است: بر اساس توافقنامه باید مراحل بعدی خرید انجام شود و استانداری قراردادهای آن را امضا کرده است.

کد خبر 284089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =