قدرت‌های جهانی تحریم‌های ضد ایرانی را محکوم کردند

قدرت‌های جهانی تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را محکوم و شرکت‌های تجاری را به نادیده گرفتن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تشویق کردند.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، چند قدرت جهانی دولت ترامپ را به دلیل وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران محکوم کردند و فعالانه از شرکت‌ها خواستند سیاست‌های کاخ سفید را در ماه‌های آینده نادیده بگیرند.

آمریکا با وجود مخالفت اعضای جامعه بین‌المللی، بخشی از تحریم‌ها ضد ایران را هفته گذشته ازسر گرفت.

ترامپ نیز در فضای مجازی اعلام کرد: اینها دردآورترین تحریم‌هایی هستند که تاکنون وضع شده‌اند و در ماه نوامبر به سطحی جدید می‌رسند؛ هر شخص یا شرکتی با ایران معامله کند با آمریکا معامله‌ای نخواهد داشت.

اروپا

اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم‌های ایران، از همه شرکت‌های متبوع خود خواست تهدیدهای آمریکا را نادیده بگیرند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه‌شنبه هفته گذشته (16 مردادماه) گفته بود: ما به‌ویژه از شرکت‌های کوچک و متوسط می‌خواهیم فعالیت تجاری با ایران و در ایران را به عنوان موضوعی که برای ما یک اولویت امنیتی است، ادامه دهند.

چین

در آسیا، چین تدابیر ضد ایرانی دولت آمریکا را محکوم کرد و از شرکت‌های نفت و گاز خواست درخواست‌های دولت آمریکا برای قطع خرید نفت از ایران را رد کنند.

وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: چین به‌طور مستمر با تحریم‌های یکجانبه و صلاحیت فرامرزی مخالفت کرده است؛ روابط تجاری چین و ایران باز، شفاف، معقول، عادلانه و قانونی هستند و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی‌کنند.

چین به‌ویژه در بخش انرژی، روابط تجاری نزدیکی با ایران ایجاد کرده و بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است. این کشور اعلام کرده است که قصد دارد از منافع تجاری خود در ایران دفاع کند.

روسیه

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد این کشور از گام‌های آمریکا برای وضع دوباره تحریم‌های داخلی خود ضد ایران، به شدت ناامید شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما هر کار لازم را برای حفظ و اجرای کامل برجام، انجام می‌دهیم.

رسانه‌های روس به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کردند که دولت این کشور در سطح ملی برای حفاظت از همکاری‌های تجاری و اقتصاد با ایران، تدابیر مناسب را اتخاذ می‌کند.

در بیانیه این نهاد آمده است: ما باور داریم که (حفظ تجارت با ایران) همسو با منافع جامعه بین‌المللی است.

ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد آمریکا در جایگاهی نیست که برای حذف کامل بخش نفت ایران تلاش کند.

افزون بر این، شبکه بلومبرگ نیز خبر داده بود که دولت آمریکا پیش بینی می‌کند تنها بتواند صادرات نفت ایران را 700 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد که نشان‌دهنده شکست هدف اولیه این کشور مبنی بر رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

کد خبر 284104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =