۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 284136
خطوط لوله با رنگ مسئولیت اجتماعی

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت افزون بر انتقال روزانه میلیون‌ها لیتر انواع فرآورده نفتی و حرکت دادن آن در طول هزاران کیلومتر خط لوله، به مسئولیت اجتماعی نیز توجه ویژه‌ دارد و این مهم را در قالب بسیج سازمانی انجام می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از نشریه هفتگی مشعل، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، یکی از زیرمجموعه‌های صنعت نفت است که با بهره‌گیری از 14هزار کیلومتر خط‌ لوله، 186 مرکز انتقال نفت و 296 ایستگاه مخابراتی، روزانه حجم بالایی از نفت‌ خام و انواع فرآورده‌ نفتی را در کشور انتقال می‌دهد و سهمی بسزا در پایداری انرژی دارد. این شرکت افزون بر انتقال روزانه میلیون‌ها لیتر انواع فرآورده نفتی و حرکت دادن آن در طول هزاران کیلومتر خط لوله، به مسئولیت اجتماعی نیز توجه ویژه‌ دارد و این مهم را در قالب بسیج سازمانی انجام می‌دهد. حسین حیدری، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مناسب‌ترین گزینه برای تشریح فعالیت‌های بسیج این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

حیدری که31 سال از عمر خود را در بخش‌های مختلف خطوط لوله و مخابرات نفت گذرانده است، درباره مسئولیت اجتماعی از منظر بسیج این شرکت می‌گوید: بسیج شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به موازات مسئولیت خطیر و بدون وقفه انتقال فرآورده‌های نفتی به نقاط مختلف کشور، عمل به مسئولیت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته که کمک ‌ به مردم آسیب‌دیده استان کرمانشاه در زلزله سال گذشته، نمونه‌ای از آنهاست. او زلزله را نه خود جنگ، اما شبیه به شرایط جنگی توصیف می‌کند و می‌افزاید: در این شرایط که عده‌ای عزیزان خود را از دست می‌دهند و خانه و کاشانه مردم به تلی از خاک بدل می‌شود، حضور افراد آموزش‌دیده و کمک‌رسانی به آنان، نقش بسیار مهمی دارد.

ارسال 860 کانکس به غرب کشور

در پی زلزله کرمانشاه و خسارت‌های جانی و مالی آن، به دستور مقام معظم رهبری امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده، ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد و نیروهای امدادرسان به مناطق مختلف از جمله سرپل ذهاب گسیل می‌شوند.

در کنار اعزام نیروهای عملیاتی امدادرسان و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده، بسیج شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت نیز به عنوان عضوی کوچک از صنعت نفت و جامعه بزرگ ایران، با هدف عمل به مسئولیت اجتماعی، در منطقه سرپل ذهاب حضور می‌یابد و امدادرسانی به زلزله‌زدگان از همان ساعات ابتدایی وقوع این حادثه تلخ در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی درباره دیگر ظرفیت‌های نیروهای اعزامی به مناطق زلزله‌زده تصریح می‌کند: ضرورت‌های مناطق زلزله‌زده ایجاب می‌کرد تا افزون بر موارد یاد شده، به بخش‌های دیگر مانند سیم‌کشی برق منازل و احداث سایت بلوک‌زنی با ارسال دو دستگاه بلوک‌زن از منطقه اصفهان نیز توجه شود.

ارسال بیش از یک کامیون شامل ده‌ها دستگاه آبگرمکن، همچنین جمع‌آوری و ارسال بیش از 10 تریلی سیمان و پنج کامیون کاشی و سرامیک به مناطق زلزله زده، دیگر اقدام‌هایی است که حیدری از آنها به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های خطوط لوله و مخابرات نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی یاد می‌کند.

آب‌رسانی به مناطق جنوبی کشور

حیدری اصالتا اصفهانی است و زاینده‌رود پرآب گذشته را که این روزها حال خوشی ندارد، به یاد دارد و خوب می‌داند آب به خصوص از نوع آشامیدنی آن که مردم خوزستان تا مدتی پیش با آن به دلیل مواردی مانند شوری و گل آلود بودن مشکل داشتند، چه موهبتی است.

وی می‌گوید: بحران کم‌آبی استان خوزستان و مشکلاتی مانند شوری آب، گل ‌آلود بودن آن، همچنین در دسترس نبودن آب سالم و آشامیدنی موجب اختلال در زندگی مردم این استان شده بود، به همین دلیل گروه جهادی حوزه مقاومت بسیج شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با نگاه سازنده در قالب مسئولیت اجتماعی، همزمان با اعلام بحران آب در جنوب کشور از سوی رسانه‌ها، با اعزام به مناطق جنوبی کشور، فعالیت در زمینه آب‌رسانی را در دستور کار قرار داد، به طوری که تاکنون کمک‌های خوبی ازسوی هیئت مدیره ستاد، همچنین مدیران و پایگاه‌های بسیج مناطق، به ویژه خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان، ناحیه فنی آبادان و کارکنان جهادگر انجام شده است.

حیدری برگه‌های یادداشت خود را نگاه می‌کند تاچیزی از قلم نیفتد؛ تمایل دارد بیشتر از تلاش همکارانش بگوید و ادامه می‌دهد: ارسال روزانه دو تانکر آب‌رسانی 30 هزار و 19 هزار لیتری به روستاهای صیداوی، چویبده، سادات، تنگه 1، 2، 3 و... در سه نوبت، اعزام 5 تریلر آب معدنی دو لیتری و توزیع آن بین اهالی روستاهای حومه منطقه چوبیده و ذوالفقاری آبادان، همچنین اعزام یک دستگاه تریلر حاوی 5 تانکر پنج‌ هزار لیتری آب به منظور استقرار دائم در روستاها، بخش‌هایی از فعالیت‌های حوزه آب‌رسانی به مناطق جنوبی کشور است.

وی همچنین اعزام تیم جهادی بسیج برای آب‌رسانی در منطقه آبادان و خرمشهر، جمع‌آوری کمک‌های نقدی همکاران به منظور خرید ظروف 20 لیتری آب و توزیع میان مردم روستاهای خرمشهر و آبادان و...را از دیگر اقدام‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی بر می‌شمارد و در ادامه می‌افزاید: اعزام تیم جهادی بسیج برای آب‌رسانی درمنطقه آبادان و خرمشهر، جمع‌آوری کمک‌های نقدی همکاران به منظور خرید ظروف 20 لیتری آب و توزیع میان مردم روستاهای خرمشهر و آبادان و... از دیگر اقدام‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

حرف‌های زیادی هست که گویای فعالیت‌هایی غیر از انتقال فرآورده‌های نفتی با خط لوله است؛ حرف‌هایی که بخشی از آن رنگ و بوی سازمانی دارد و بخشی دیگر به رنگ مسئولیت اجتماعی است، اما به این بسنده می‌شود که «بسیج» به عنوان یک نیروی مردمی سازمان یافته در دل سازمان‌ها توانسته است در هر دو جبهه موفق عمل کند.

کد خبر 284136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =