۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
  • کد خبر: 284138
مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری یک برند است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری با توجه به اختصاصی بودن و تنوع رشته‎های تحصیلی، فضای مناسب آموزشی و امکانات و کارگاه‎های فنی، برای دانشگاه جامع علمی کاربردی یک برند است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود خداپناه اظهار کرد: با توجه به اهمیت صنعت حفاری در فرآیند تولید نفت و گاز، در نشستی با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران دیدگاه‎های مشترکی درباره توسعه این مرکز آموزشی ارائه شد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‎های انجام شده از سوی مرکز آموزش علمی کاربردی حفاری برای سال 98  ایجاد دو تا سه رشته کارشناسی ارشد مرتبط با صنعت حفاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان همچنین به ایجاد فرصت برای جذب دانشجویان خارجی در مرکز علمی کاربردی حفاری  اشاره و تصریح کرد: این مرکز با حدود 900 دانشجو در مقطع کنونی، می تواند نقشی سازنده و ارزنده در پرورش نیروهای متخصص رشته‎های کاربردی در صنعت نفت و حفاری و دیگر صنایع ایفا کند.

خداپناه دانشگاه علمی کاربردی را در ردیف دانشگاه‎های نسل سوم عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دانش و آموزش را از طریق مهارت‌آموزی و کاربردی کردن دروس تخصصی به ثروت تبدیل و بر اساس نیاز بازار کار دانشجو تربیت می‎کند.

 خداپناه با بیان این‎که افزایش کیفیت آموزش همچنان در دستور کار این دانشگاه است، اظهار کرد: 70 درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‎شوند و 15 تا 20 درصد در زمان تحصیل شاغل هستند.

کد خبر 284138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =