۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
  • کد خبر: 284167
مدیرعامل شرکت دوریون آلمان: در ایران می‌مانیم

مدیرعامل شرکت آلمانی دوریون فعال در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد: با وجود تحریم‌ها، سرعت کار پایین آمده است، اما حاضر نیستیم از کار در ایران دست بکشیم، به همین دلیل ما در ایران می‌مانیم.

به گزارش شانا به نقل از اتاق بازرگانی ایران و آلمان، اووه کونله که تاکنون 27 میلیون دلار در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران سرمایه‌گذاری کرده است در این باره گفت: باید در مقابل تصمیم شخصی یک نفر ایستاد، به همین دلیل حاضر نیستیم به دلیل تحریم‌ها ایران را ترک کنیم.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران، وضع مبهمی را برای سرمایه‌گذاران خارجی پدید آورده است، در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر، ایران قصد دارد تا سال 2022 به تولید 5 گیگاوت برق از محل انرژی‌های پاک (منهای برقابی) برسد.

مدیرعامل شرکت آلمانی دوریون تصریح کرد: در دوران توافق برجام، برخی سرمایه‌گذاران از کشورهایی نظیر آلمان و هلند برای تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی وارد ایران شدند. همچنین سال گذشته طی همکاری با ایران، نیروگاهی 20 مگاواتی با سرمایه‌گذاری 27 میلیون دلار در ایران تاسیس کردیم و هم‌اکنون یک پروژه 100 مگاواتی دیگر در حال اجرا داریم. 

کونله با بیان این‌که شرکت آلمانی دوریون در آمریکا بازاری ندارد و برای همین ترسی هم از تحریم نخواهد داشت، گفت: اکنون مهم است که کمی شخصیت از خود نشان دهیم و مقابل تصمیم شخصی یک فرد بایستیم، به همین دلیل ما در ایران می‌مانیم.

کد خبر 284167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =