شرکت ملی گاز بر پایه اجرای مسئولیت اجتماعی استوار است

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: اجرای برنامه‌های مسئولیت‌های اجتماعی اساس و ذات شرکت ملی گاز است و سبب توسعه تبدیل شدن این شرکت به برند می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی در آستانه هفته دولت با بیان این‌که تاکنون در بیشتر نقاط جهان، وظیفه اصلی هر شرکت را تنها سودآوری و حفظ بقا عنوان می‌کردند، گفت: این دیدگاه تغییر کرده است و امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از شرکت‌ها در دنیا بر اساس محبوبیتی که کسب کرده‌اند، به برند تبدیل می‌شوند.

وی افزود: از جمله مواردی که در دنیا کمک می‌کند شرکتی برای مردم قابل اعتماد باشد، مسئولیت اجتماعی (CSR) و کارهایی است که در این زمینه انجام می‌دهد و از مهم‌ترین آنها، حفظ محیط زیست است. CSR یک مسئولیت اجتماعی است که بسته به شرایط و نیازهای هر منطقه و توانمندی و علاقه شرکتی که در آنجا فعالیت می‌کند، تعریف می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر این‌که ذات کار شرکت ملی گاز، مسئولیت اجتماعی است، تصریح کرد: جایگزینی سوخت‌های میان تقطیر، اشتغال‌زایی در مناطق عملیاتی، تبدیل سوخت نیروگاه‌ها به سوخت گاز طبیعی و کاهش آلودگی هوا و ... که سرانجام به توسعه کشور کمک می‌کند، از جمله مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی گاز است.

وی با بیان این‌که متاسفانه ما توانمندسازی را فراموش کرده‌ایم و خدمتگزاری را اصل قرار داده‌ایم، ادامه داد: همواره تاکید کرده‌ام که باید تلاش کنیم به جای خدمتگزاری، توانمندسازی کنیم، زیرا توانمندسازی تفاوت بین رشد و توسعه است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز، انجام درست و کامل مسئولیت‌های اجتماعی را لازمه برند شدن دانست و اظهار کرد: همه ما در سازمان‌های دولتی و غیردولتی، در مقابل جامعه و آیندگان مسئول هستیم، ما باید در کارهای خود، رضایت انسان‌ها را در نظر گیریم. همه سازمان‌ها موظف هستند کاری را انجام دهند که برای نسل کنونی و نسل آینده مفید باشد. ما باید نه بر اساس روش، بلکه بر اساس یک منش درست، باور کنیم که نسبت به بشر مسئول هستیم و باید به آنها خدمت کنیم. این همان بحث توانمندسازی و کمک به بشریت و سرانجام رسیدن به توسعه پایدار است.

کد خبر 284195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =