به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی در آستانه هفته دولت با بیان اینکه تاکنون در بیشتر نقاط جهان، وظیفه اصلی هر شرکت را تنها سودآوری و حفظ بقا عنوان میکردند، گفت: این دیدگاه تغییر کرده است و امروز به این نتیجه رسیدهاند که بسیاری از شرکتها در دنیا بر اساس محبوبیتی که کسب کردهاند، به برند تبدیل میشوند.
وی افزود: از جمله مواردی که در دنیا کمک میکند شرکتی برای مردم قابل اعتماد باشد، مسئولیت اجتماعی (CSR) و کارهایی است که در این زمینه انجام میدهد و از مهمترین آنها، حفظ محیط زیست است. CSR یک مسئولیت اجتماعی است که بسته به شرایط و نیازهای هر منطقه و توانمندی و علاقه شرکتی که در آنجا فعالیت میکند، تعریف میشود.
معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر اینکه ذات کار شرکت ملی گاز، مسئولیت اجتماعی است، تصریح کرد: جایگزینی سوختهای میان تقطیر، اشتغالزایی در مناطق عملیاتی، تبدیل سوخت نیروگاهها به سوخت گاز طبیعی و کاهش آلودگی هوا و ... که سرانجام به توسعه کشور کمک میکند، از جمله مسئولیتهای اجتماعی شرکت ملی گاز است.
وی با بیان اینکه متاسفانه ما توانمندسازی را فراموش کردهایم و خدمتگزاری را اصل قرار دادهایم، ادامه داد: همواره تاکید کردهام که باید تلاش کنیم به جای خدمتگزاری، توانمندسازی کنیم، زیرا توانمندسازی تفاوت بین رشد و توسعه است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز، انجام درست و کامل مسئولیتهای اجتماعی را لازمه برند شدن دانست و اظهار کرد: همه ما در سازمانهای دولتی و غیردولتی، در مقابل جامعه و آیندگان مسئول هستیم، ما باید در کارهای خود، رضایت انسانها را در نظر گیریم. همه سازمانها موظف هستند کاری را انجام دهند که برای نسل کنونی و نسل آینده مفید باشد. ما باید نه بر اساس روش، بلکه بر اساس یک منش درست، باور کنیم که نسبت به بشر مسئول هستیم و باید به آنها خدمت کنیم. این همان بحث توانمندسازی و کمک به بشریت و سرانجام رسیدن به توسعه پایدار است.
نظر شما