پردیس تخصصی گوگرد در منطقه سرخس راه‌اندازی می‌شود

مدیران پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد و رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشستی زمینه‌های همکاری بین این پالایشگاه و پارک علم و فناوری را بررسی کردند و در زمینه تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در منطقه سرخس به توافق رسیدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سید مجید منبتی، مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در دیدار با رضا قنبری، رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان، گفت: امروز نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه اقتصادی کشور بسیار مهم است، بنابراین باید تاثیرگذاری شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان آنها در سطح جامعه نمایان شود.

وی بر آمادگی این مجتمع گازی در زمینه افزایش همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری تاکید کرد و گفت: گوگرد یکی از محصولات جانبی این مجتمع است که با توجه به وجود پالایشگاه در منطقه مرزی شهرستان سرخس و ظرفیت بسیار بالای منابع گوگردی، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این عرصه حضور یابند و محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تولید کنند.

منبتی، همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با پالایشگاه گاز را گامی برای افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه در منطقه سرخس عنوان کرد و ادامه داد: در مقطع کنونی، کسب‌وکارها از سطح صنعت فراتر رفته است، پارک علم و فناوری نیز می‌تواند در حوزه‌های جدید وارد شود. به عنوان نمونه، کارآفرینان موفق پارک می‌توانند با حضور در شهرستان سرخس، ضمن تشریح اهمیت کسب‌وکار برای جوانان، راه‌های ایجاد اشتغال را برای آنان بازگو کنند.

در این جلسه، رضا قنبری، رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد که پارک علم و فناوری استان خراسان، از ظرفیت‌های قانونی خود برای تشکیل پردیس تخصصی گوگرد در سرخس استفاده خواهد کرد.

کد خبر 284226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =