عملیات اجرایی فاز یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد آغاز شد

هم‌زمان با هفته دولت، عملیات اجرایی فاز یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، فاز نخست این طرح در هفته دولت با حضور سرپرست فرمانداری، مسئولان ادارات شهرستان سرخس و مدیران ارشد پالایشگاه هاشمی‌نژاد، آغاز به‌کار کرد.

سیدمجید منبتی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد درباره اجرای طرح تغلیظ گاز اسیدی گفت: این پروژه با هدف افزایش راندمان واحدهای بازیافت گوگرد و کاهش گازهای گلخانه‌ای و مدیریت کربن با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال در یکی از واحدهای شیرین‌سازی گاز اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این پروژه، گاز اسیدی خوراک واحدهای بازیافت گوگرد از 34 درصد به حدود 50 درصد حجمی H2S تغلیظ خواهد شد و به واسطه آن، شاهد افزایش راندمان واحدهای بازیافت گوگرد خواهیم بود.

منبتی با بیان این که این موضوع از منظر محیط زیستی سبب جلوگیری از انتشار سالانه 22 هزار تن گاز SO2 به محیط زیست می‌شود، تصریح کرد: با اجرای کامل همه فازهای این پروژه، رقم یاد شده به حدود سالانه 100 تا 110 هزار تن می‌رسد، همچنین این طرح سبب کاهش مصرف سالانه 500 هزار مترمکعب گاز می‌شود که مدیریت انتشار دی اکسید کربن به محیط را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: اقلام اصلی برای اجرای طرح، سفارش‌گذاری شده است و شرکت‌های داخلی در حال ساخت آنها هستند، بنابراین می‌توان با افتخار ادعا کرد که همه مراحل پروژه از زمان تعریف، طراحی و محاسبه، تامین کالا و اجرای آن به‌ دست صنعتگران داخلی در حال انجام است.

کد خبر 284410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =