تلاش‌های بی‌وقفه وزارت نفت و کمیسیون انرژی برای تداوم صادرات نفت ایران

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گاهی شنیده می‌شود عربستان بیش از سهمیه خود در اوپک نفت تولید می‌کند، گفت: وزارت نفت و کمیسیون انرژی همه تلاش خود را برای تداوم فروش نفت ایران در بازارهای جهانی به‌کار می‌گیرند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به دیدار ریک پری، وزیر انرژی آمریکا با همتایان روس و عربستانی گفت: این دیدارها ازسوی مقام‌های آمریکایی طبیعی است؛ مسئولان ایرانی چنین سفرهایی خواهند داشت.

به صفر رساندن صادرات نفت ایران در عمل غیرممکن است

وی افزود: این موضوع که آمریکایی‌ها بخواهند صادرات و سهم ایران از بازارهای جهانی نفت خام را به صفر برسانند در عمل غیرممکن است، نمونه آن سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به هند و جواب صریح و روشنی است که هندی‌ها برای خرید نفت به پمپئو دادند.

مبنا و سقف تولید نفت در اوپک، بیانیه 2016 است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قرار باشد عربستان تولید نفت خود را افزایش دهد نمی‌تواند فراتر از سهمیه‌ای که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای آن قائل شده اقدامی انجام دهد و در صدو هفتاد و چهارمین نشست عادی اوپک به شفافیت و روشنی تاکید شده اوپک همان مصوبه سال 2016 را اجرایی کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عربستان نمی‌تواند خلاف معاهده‌ها و جریان اوپک سقف تولید خود را افزایش دهد، گفت: گرچه گاهی شنیده می‌شود که عربستان اقدام‌هایی برای افزایش تولید نفت انجام می‌دهد، اما اعتقاد بر این است که آنها برای این افزایش تولید فشار زیادی را متحمل می‌شوند و بیش از این رقم تولید برای عربستان متصور نیست.

وزارت نفت و کمیسیون انرژی دیپلماسی نفتی خود را افزایش می‌دهند

نعمتی با بیان این‌که وزارت نفت و کمیسیون انرژی به تلاش‌های خود برای تدوام فروش نفت در بازارهای جهانی ادامه می‌دهند، افزود: موضوع دیپلماسی نفتی باید در کمیسیون انرژی ساماندهی شود تا بتوان به کشورهایی که با آنها ارتباط داریم و سال‌های متمادی با آنها تجارت برقرار شده است، فروش نفت ادامه یابد.

کد خبر 284557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =