گازرسانی به مردم زاهدان شتاب می‌گیرد

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز از حل مشکل بین شرکت گاز سیستان و بلوچستان و شهرداری زاهدان خبر داد و اعلام کرد که با انتخاب پیمانکار جدید، عملیات گازرسانی به زاهدان مانند دیگر شهرهای کشور با شتاب پیش می‌رود.

سعید مومنی درباره آخرین اقدام‌های انجام شده در حوزه گازرسانی به مناطق جنوب‌شرق کشور به خبرنگار شانا گفت: ادامه و تکمیل گازرسانی به شهرهای زاهدان و زابل، کارخانه‌های سیمان زابل و سیمان خاش از اولویت‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان هستند که شرکت ملی گاز همواره آنها را پیگیری می‌کند.

وی افزود: برای گازرسانی و ایجاد شبکه گاز در زاهدان در مدت چند ماه با شهرداری این شهر مشکلاتی برای دریافت مجوز داشتیم که این مشکلات اکنون پس از پیگیری‌های وزارت نفت حل شده است و احداث شبکه گازرسانی در این شهر روند عادی خود را طی می‌کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز از توزیع اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکاران جدید به‌منظور اجرای شبکه گازرسانی زاهدان خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح گازرسانی زاهدان مانند دیگر شهرهای کشور با شتاب پیش خواهد رفت.

مومنی درباره گازرسانی به زابل اظهار کرد: پیمانکار محل احداث سی‌ان‌جی گازرسانی به شهر زابل در حال فعالیت است پس از آماده شدن زیرساخت لازم، ایستگاه دریافت سی‌ان‌جی در این شهر نصب و بخشی از زابل از این طریق گازرسانی شود. این روند فقط برای مدت زمان محدودی که خط انتقال گاز 24 اینچ این شهر از زاهدان آماده می‌شود در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، شرکت مهندسی و توسعه گاز متولی اجرای طرح خط 24 اینچ و انتخاب سرمایه‌گذار و پیمانکار اجرایی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: ساخت این خط به طور معمول حدود 2 سال به طول می‌انجامد که در این مدت بنابر وعده رئیس‌جمهوری به مردم زابل، محدوده‌ای از شهر زابل را از طریق سی‌ان‌جی گازرسانی می‌کنیم.

مومنی درباره گازرسانی به شهر خاش گفت: طراحی و مطالعات اولیه گازرسانی به شهر خاش انجام شده است و پیمانکار اجرای خط انتقال این شهر نیز اوایل سال آینده انتخاب و در فاصله کمتری نسبت به زابل خط انتقال این شهر احداث خواهد شد.

کد خبر 284558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =