سازوکار جدید همکاری اوپک و متحدانش از آغاز 2019 اجرایی می‌شود

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که انتظار دارد اساسنامه همکاری گسترده‌تر اوپک و متحدانش از یکم ژانویه 2019 (11 دی‌ماه امسال) اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از ولادیوستوک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، باور دارد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در توافق جهانی کاهش تولید نفت، باید توافق برای همکاری گسترده‌تر را در ماه دسامبر امسال امضا کنند تا بتوانند سازوکار جدید همکاری خود را از آغاز سال 2019 میلادی اجرایی کنند.

وی گفت: مورد انتظار است که این توافق در آغاز ماه دسامبر امسال امضا شود تا از یکم ژانویه به اجرا درآید.

اوپک و متحدانش قصد دارند اتحاد کنونی خود را که از اواخر سال 2016 میلادی آغاز شد، نهادینه و همیشگی کنند. توافق کنونی کاهش تولید که از آغاز سال 2017 میلادی اجرایی شد، کمک کرد که افت دو ساله قیمت نفت، متوقف شود.

پیش‌نویس اساسنامه نهاد همکاری اوپک و متحدانش از ویران 24 کشور عضو توافق جهانی کاهش تولید نفت می‌خواهد حداقل یک بار در سال دیدار داشته باشند و درباره سیاست تولید خود بحث کنند و عوامل بنیادین عرضه و تقاضای نفت را مرور کنند.

نواک در پاسخ به پرسشی درباره امکان تمدید کاهش تولید نفت در سال 2019 میلادی، اعلام کرد همکاری گسترده‌تر، یک مرحله تکاملی برای توافق کنونی کاهش تولید است.

وی گفت: این‌ها مرتبط هستند؛ توافق همکاری گسترده‌تر، توسعه توافق کنونی همراه با تغییراتی در سازوکارهاست.

وزیر انرژی روسیه همچنین با اشاره به احتمال اصلاح توافق جهانی کاهش تولید نفت، گفت: اکنون لازم است نتایج مربوط به سه ماه سوم 2018 و همچنین پیش‌بینی‌های مربوط به سه ماه چهارم این سال و سه ماه نخست 2019 را تحلیل کنیم؛ پس از آن درباره پیشنهادهای قطعی بحث خواهیم کرد.

کد خبر 284588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =