همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی مطلوب است

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان این‌که ایران با روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، همکاری‌های خوبی دارد، گفت: نمی‌توان چنین تعبیر کرد که اقدام‌های اخیر روسیه در حوزه نفت اقدامی علیه ایران و تصاحب بازار نفت ایران است.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، 26 شهریورماه) در نشست خبری با بیان این‌که تماس‌های ما با طرف‌های اروپایی به صورت مستمر ادامه دارد و ما در مسیر نسبتا درستی حرکت می‌کنیم، گفت: امیدواریم در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 انجام شود تا بتوانیم به مراحل جدیدتر وارد شویم.

وی در پاسخ به این‌که با توجه به افزایش تولید نفت توسط روسیه، گفته می‌شود این کشور قصد دارد سهم بازار نفت ایران را تصاحب کند، واکنش وزارت امور خارجه چیست، افزود: برخی تفاسیر در رسانه‌ها منتشر می‌شود که با آن موافق نیستیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان این‌که ایران با روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، همکاری‌های خوبی دارد، تصریح کرد: دیدگاه‌های طرفین شنیده می‌شود و همکاری‌های لازم انجام خواهد شد و نمی‌توان چنین تعبیر کرد که اقدام روسیه اقدامی علیه ایران و تصاحب بازار نفت ایران است. در این زمینه مقام‌های رسمی کشور توضیح‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

قاسمی در پاسخ به این‌که اجلاس سه‌جانبه هند، افغانستان و ایران تا چه حد هماهنگی میان این کشورها در حوزه تجاری و اقتصادی را افزایش خواهد داد، عنوان کرد: سفر سیدعباس عراقچی به افغانستان همسو با همکاری‌های چندجانبه و دوجانبه انجام شد و امیدواریم تفاهم‌ها و صحبت‌های میان مقام‌ها در این اجلاس تاثیر بسزایی در ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد.

کد خبر 284643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =