موافقت شورای اقتصاد با طرح توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر

شورای اقتصاد با درخواست وزارت نفت درباره طرح توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر و دریافت مجوز از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای بلوک اکتشافی مهر موافقت کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، 26 شهریورماه) در جلسه شورای اقتصاد با تاکید بر تسریع در روند بررسی درخواست‌های دستگاه‌های اجرایی، از دبیرخانه شورا خواست به منظور سرعت بخشیدن و ایجاد وحدت رویه در روند بررسی درخواست‌ها، دستورعملی برای نحوه بررسی توجیه مالی، فنی،‌ اقتصادی و زیست‌محیطی تدوین شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تدوین پیش‌نویس بخشنامه بودجه سال 1398 کل کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه، از دبیرخانه شورای اقتصاد خواست بررسی این بخشنامه را در دستور کار جلسه آینده شورا قرار دهد.

در این نشست که وزیران نفت، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، درباره درخواست‌ پنج وزارتخانه بحث و تبادل نظر شد و پس از ارائه گزارش و توضیح درباره توجیه‌های فنی، مالی، اقتصادی و زیست محیطی طرح‌ها از سوی وزیران مربوطه، تصمیم‌های لازم گرفته شد.

در این جلسه همچنین درباره درخواست وزارت نفت در خصوص طرح توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر و اخذ مجوز از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای بلوک اکتشافی مهر بحث و بررسی شد و شورا با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش شانا، قرارداد توسعه یکپارچه میدان‎های نفتی جفیر و سپهر، اواخر اسفندماه پارسال بین علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مهدی میرمعزی، مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد امضا شد تا به این ترتیب، برای نخستین بار یک شرکت اکتشاف و تولید ایرانی به عنوان پیمانکار اصلی در قراردادهای جدید نفتی ایفای نقش کند.

با اجرای کامل این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور در منطقه غرب کارون، زمینه‌های اشتغال گسترده در استان خوزستان ایجاد می‌شود و بازار کار مناسبی به ویژه به منظور ایجاد و توسعه کارگاه‌های تعمیر و بازسازی پمپ‌های ESP و دیگر تجهیزات مربوط به وجود خواهد آمد.

کد خبر 284645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =