عزم دولت دوازدهم برای تکمیل طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی اعلام کرد که دولت برای تکمیل گازرسانی شهری و روستایی برنامه‌ریزی کرده و برای بهره‌مندی هر خانوار از نعمت گاز، هزینه‌ای را در نظر گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمود آستانه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به شهرهای پول و کجور از توابع شهرستان نوشهر با بیان این‌که اکنون 62 هزار روستا در کشور وجود دارد که از این تعداد، 39 هزار روستا دارای جمعیتی بیشتر از 20 خانوار هستند، گفت: دولت با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، توانسته خدمات گازرسانی را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: دولت برای گازرسانی به هر خانوار هزینه‌ای را اختصاص داده است به عنوان مثال برای گازرسانی به خانوار این شهرها (پول و کجور) حدود 10 میلیون تومان هزینه کرده و این یک اقدام بزرگ است.

وی با اشاره به این‌که تا پایان برنامه ششم توسعه باید روزانه یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم سوخت گاز را جایگزین نفت کنیم، ضمن آن‌که باید از مصرف بی‌رویه این نعمت نیز جلوگیری شود.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، با بیان این‌که دولت برای بیش از یک‌هزار و 900 روستای فاقد گاز در کشور برنامه دارد و به‌زودی این تعداد روستای کشور هم گازدار می‌شوند، ادامه داد: به عنوان مثال، امسال دولت برای گازرسانی در مازندران حدود 456 میلیارد تومان اختصاص داده که این رقم با توجه به اوضاع اقتصادی کشور قابل توجه است.

کد خبر 284655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =