پایبندی 129 درصدی به توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک

نمایندگان کشورهای حاضر در نشست کمیته مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک اعلام کردند که در ماه اوت امسال، پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت به 129 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از الجزیره، نمایندگان دو کشور عضو در کمیته نظارت بر توافق کاهش عرضه  اوپک و غیر اوپک امروز (شنبه، 30 شهریورماه) اعلام کردند: یافته‌های این کمیته نشان می‌دهد که پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت در ماه اوت امسال 129 درصد بوده است.

کشورهای عضو غیرعضو اوپک در چهارمین نشست مشترک خود تصمیم گرفتند مجموع پایبندی خود به سهمیه‌های تعیین شده برای کشورهای حاضر در این توافق را به 100 درصد برسانند.

تصمیم برای توافق همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به‌منظور کاهش در مجموع روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه ازسوی 12 عضو اوپک و 600 هزار بشکه از سوی تولیدکنندگان  غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در نشست 171 اوپک و نخستین نشست مشترک اوپک و غیراوپک در وین در دسامبر سال 2016 میلادی به‌منظور بهبود قیمت نفت و بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی گرفته شد، این توافق همکاری تا دسامبر 2018 تمدید شده است.

بر اساس بیانیه همکاری اوپک و غیراوپک (Declaration of Cooperation)، دو کمیته مشترک فنی و وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک متشکل از وزیران کشورهای کویت، عربستان، ونزوئلا، الجزایر، روسیه و عمان مسئول بررسی و نظارت بر پایبندی اعضا به تعهدهای کشورهای حاضر در توافق شد.

صدو هفتاد و پنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک سوم دسامبر (12 آذرماه) در مقر دائمی اوپک و در وین اتریش برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 284690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =