۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر: 284697
خارک، 2834

شانا _ گروه عکس: تنها سه روز پس از آغاز جنگ نخستین حمله دشمن به تأسیسات نفتی جزیره خارک، در ساعت 15 و 36 دقیقه روز دوم مهرماه 1359 ثبت شد. در سال‌های دوران جنگ تحمیلی حملات عراق به خارک و دیگر مناطق و تأسیسات مربوط به صنعت نفت به‌طور مستمر ادامه داشت. خارک 2834 بار در شرایط حمله و هشدار قرار گرفت گزارش مصور زیر گوشه‌ای از صدمه‌های حمله بمباران توسط رژیم بعث به تاسیسات نفتی خارک به منظور خیال واهی به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

 

جنگ خارک 5

نخستین حمله دشمن به تأسیسات نفتی جزیره خارک، در ساعت 15 و 35 دقیقه روز دوم مهرماه 1359 یعنی تنها سه روز پس از آغاز جنگ، ثبت شد. در سال‌های جنگ تحمیلی حملات عراق به خارک و دیگر مناطق و تأسیسات مربوط به صنعت نفت به صورت ممتد ادامه داشت. نمایی از اسکله آذرپاد جزیره خارک پس از بمباران هوایی رژیم بعث عراق

جنگ خارک 1

نمایی از اسکله آذرپاد

جنگ خارک 6

شدت حملات عراق به مراکز مربوط به صنعت نفت و صنایع وابسته به گونه‌ای بود که شایعه نابودی جزیره خارک توسط رسانه‌های غیرایرانی بارها مخابره شد.

\

جنگ خارک

پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران با استقرار کارکنان و تجهیزات خود در پالایشگاه‌ها، تلمبه خانه‌ها، پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها، پایانه‌های نفتی همچون جزیره خارک، اسکله‌ها، مشارکت فعالانه در تأمین امنیت هوایی نفتکش‌ها، تنگه هرمز و... و سرانجام فرآیند صدور نفت ایران داشت. یکی از مهم‌ترین اهداف عراقی‌ها در سال‌های جنگ تحمیلی، خارک بود.

 

جنگ خارک 13
جنگ خارک 12

تخریب ایستگاه آتش نشانی جزیره خارک ناشی از حملات رژیم بعث عراق

جنگ خارک 11

حملات متعدد رژیم بعثی به پایانه نفتی خارک در حالی صورت گرفت که کارکنان صنعت نفت در سخت ترین روزهای جنگ حتی یک لحظه ناامید نشدند و میدان مبارزه را خالی نکردند و با تقدیم بیش از یک‌هزار شهید اجازه نداند تا دشمن خللی در چرخه اقتصاد کشور وارد کند. با مقاومت و ایثار تلاشگران صنعت‌نفت، صادرات نفت ایران حتی برای یک روز قطع نشد.

جنگ خارک 10

تخریب منازل مسکونی جزیره خارک ناشی از حملات رژیم بعث عراق

جنگ خارک 9

برج مراقبت اسکله تی جزیره خارک تخریب پس از بمباران توسط رژیم بعث عراق

جنگ خارک 8
جنگ خارک 7

نمایی از خطوط انتقال نفت به اسکله تی در جزیره خارک پس از بمباران جزیره خارک

جنگ خارک 6

تخریب اسکله تی پس از بمباران

جنگ خارک 5

نمایی از کارکنان خدوم وزارت نفت برای تعمیر خرابی‌هایی ناشی از بمباران اسکله تی

جنگ خارک 4
جنگ خارک 3
جنگ خارک 2
جنگ خارک 1

جنگ خارک 3

کشتی نفتکش سیوند- تخریب ناشی از بمباران توسط هواپیماهای سوپراتانداردها فرانسوی که دولت فرانسه در اختیار رژیم بعث قرارداده بود

جنگ خارک 2

 بمباران کشتی نفتکش تبریز در جریان حملات رژیم بعث عراق یه جزیره خارک به‌منظور جلوگیری از صادرات نفت خام ایران

جنگ خارک 1

 بمباران کشتی نفتکش تبریز در جریان حملات رژیم بعث عراق یه جزیره خارک به‌منظور جلوگیری از صادرات نفت خام ایران


جنگ خارک 4

 غواصان دلاور وزارت نفت در حال تعمیر پایه های چاه شماره 10سکوی نوروز در اثر حملات جنگنده‌های رژیم بعث عراق

جنگ خارک 3

 غواصان دلاور وزارت نفت در حال تعمیر پایه‌های چاه شماره 10سکوی نوروز در اثر حمله جنگنده‌های رژیم بعث عراق

جنگ خارک 2

بمباران کشتی اسکندر کبیر در کنار اسکله آذر پاد توسط جنگنده‌های فرانسوی رژیم بعث عراق به‌منظور جلوگیری از صادرات نفت خام ایران

نقش صنعت نفت در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب چیزی نیست که تاریخ فراموش کند و در این میان، نام جزیره خارک به عنوان هسته مرکزی تامین مالی مقاومت همواره جاودان خواهد ماند.

کد خبر 284697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =