گازرسانی راهی برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت‌آفرینی است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام‌های گسترده جمهوری اسلامی در حوزه خدمات زیربنایی، بر لزوم برنامه‌ریزی برای تبدیل این خدمات به ارزش افزوده و ثروت‌سازی تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با سید حمید فانی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال گذشته زیرساخت‌های گسترده‌ای از جمله آب، برق، گاز و جاده را برای مردم فراهم کرده، حال باید برای ایجاد یک شبکه ارزش افزوده و ثروت‌ساز از طریق این خدمات برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: تاکنون نگاه به این فعالیت‌ها فقط جنبه اجتماعی داشته است، در حالی که باید برنامه‌ریزی با رویکرد ثروث‌آفرینی و اقتصادی برای این خدمات انجام شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره نشست کاری خود با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با قدردانی از اقدام‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی روستایی تصریح کرد: در سال‌های اخیر گازرسانی به روستاها شتاب بسیار خوبی گرفته است. شاید تا پنج سال پیش به این نکته توجه خاصی نداشتیم و حداکثر، روستاهایی که در مسیر خطوط انتقال بودند، گاز دریافت می‌کردند، اما اکنون شرکت ملی گاز تلاش می‌کند همه آبادی‌هایی که در مسیر هستند، گازدار شوند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: هدف گازرسانی روستایی در خراسان رضوی، بهره‌مندی 97 درصدی جمعیت روستایی است. کمتر از 3 درصد نیز به دلایل فنی امکان گازرسانی ندارند که برای آنها نیز باید فکری کرد تا با الگوهای بهینه، انرژی آنها نیز بدون مشکل تامین شود.

کد خبر 284745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =