نگرانی هند از احتمال رسیدن قیمت نفت به 100 دلار

همزمان با مطرح شدن برخی پیش‌بینی‌ها درباره رسیدن قیمت نفت به 100 دلار در سال جاری میلادی، هند کاهش واردات نفت را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، با توجه به پیش‌بینی معامله‌گران نفتی مبنی بر رسیدن قیمت نفت به 100 دلار برای هر بشکه تا پایان سال جاری میلادی، پالایشگران هند کاهش واردات نفت و استفاده از ذخیره‌سازی خود را بررسی می‌کنند.

با توجه به رسیدن قیمت شاخص نفت خام برنت به بیش از 80 دلار برای هر بشکه در هفته جاری و پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا ضد ایران، شرکت‌های معامله‌گر نفتی همچون ترافیگورا و مرکوریا پیش‌بینی کردند که قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی به 100 دلار برسد.

رشد قیمت نفت در شرایطی رخ می‌دهد که ارزش پول کشورهای در حال توسعه، از جمله روپیه هند، تحت فشار است و این مسئله، خرید نفت را برای آنها پرهزینه‌تر می‌کند.

دو منبع پالایشی اعلام کردند هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، برای کنار آمدن با این افزایش قیمت، ممکن است واردات خود را کاهش دهد و از ذخیره‌سازی نفت خود استفاده کند.

سانجیو سینگ، رئیس هیئت مدیره شرکت ایندین اویل که بزرگ‌ترین پالایشگر نفت در هند است، تأیید کرد که برنامه کاهش واردات و استفاده از ذخیره‌سازی در یک نشست با حضور مسئولان پالایشی، بررسی شده است.

وی گفت: جدا از گزینه‌های دیگر، ما برداشت از ذخیره‌سازی با هدف کاهش هزینه‌های وارداتی، را بررسی می‌کنیم.

کد خبر 284751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =