ایران آماده همکاری با ارمنستان در زمینه سوآپ انرژی است

رئیس جمهوری بر ارتقای روابط اقتصادی با ارمنستان همپای روابط سیاسی تاکید کرد و گفت: در زمینه سوآپ انرژی آماده همکاری با ایروان هستیم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، دکتر حسن روحانی، عصر سه‌شنبه (سوم مهرماه) به وقت نیویورک در حاشیه هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: خوشبختانه اعتماد خوبی بین دو دولت و ملت وجود دارد، اما برخلاف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده دو کشور، سطح همکاری‌های اقتصادی تهران - ایروان مطلوب نیست.

وی افزود: ظرفیت‌های گسترده در دو کشور، ایجاب می‌کند که روابط اقتصادی همپای روابط سیاسی ارتقا یابد. برای ارتباط با دریای سیاه از طریق ارمنستان و گرجستان اهمیت قائل هستیم و کریدور جنوب و شمال در این زمینه اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که تهران از نظر خدمات فنی و مهندسی آماده تکمیل این کریدور و شاهراه است، تصریح کرد: تقویت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور ضروری است و ما آماده‌ایم بخش خصوصی را برای فعالیت تجاری در ارمنستان تشویق و برای سرمایه‌گذاری ارمنستانی تسهیلاتی فراهم کنیم.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: آماده توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید از همه ظرفیت‌ها در مسیر توسعه این همکاری‌ها و ایجاد جهش در روابط، به‌ویژه در حوزه اقتصادی بهره گرفت.

پاشینیان با تاکید بر ضرورت اجرای سریع‌تر طرح‌های توافق شده میان دو کشور افزود: باید طرح‌های جدیدی را برای گسترش همکاری‌ها طراحی کرد و اکنون زمان اجرای توافق‌های گسترده میان دو کشور به‌ویژه در حوزه سوآپ انرژی است. ما همچنین علاقه‌مندیم در زمینه کریدور ارتباطی جدید که ما را به خلیج‌فارس متصل می‌کند، همکاری داشته باشیم.

کد خبر 284783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =