علاقه‌مندی انگلیس برای همکاری با ایران در بخش انرژی

نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با رئیس جمهوری گفت که کشورش از توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، شامگاه سه‌شنبه (سوم مهرماه) به وقت نیویورک در دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، این اقدام را سبب تعجب و مخالفت جامعه جهانی دانست و گفت: باید تلاش کنیم با توسعه همکاری‌ها و رایزنی‌ها به چارچوب عملی مناسب برای حفظ و اجرای کامل این توافق به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی دست یابیم.

وی با بیان این‌که ایران بر اساس گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همه تعهدهای خود در برجام پایبند بوده و به آنها عمل کرده است، افزود: در توافق‌های چندجانبه باید عمل به تعهدها از سوی طرف‌های حاضر در توافق تعادل و توازن داشته باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به این‌که ایران علاقه‌مند به گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه با انگلیس در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور می‌تواند سبب توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف باشد.

نخست وزیر انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت حفظ برجام در همه ابعاد آن بر ادامه تلاش‌ها و همکاری‌های تهران - لندن تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد: انگلیس از توسعه روابط و همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و انرژی استقبال می‌کند.

کد خبر 284787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =