مديركنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: توليد مجتمع‌هاي پتروشيمي كشور تا پايان شهريورماه امسال به حدود 27 ميليون و 500 هزار تن رسيد.

به گزارش شانا به نقل از شركت ملي صنايع پتروشيمي، قدرت‌الله فرج‌پور، با تشريح عملكرد مجتمع‌هاي پتروشيمي كشور در 6 ماه نخست امسال گفت: ميزان توليد حدود 27 ميليون و 500 هزار تني مجتمع‌هاي پتروشيمي در حالي است كه بسياري از مجتمع‌ها در تعميرات اساسي قرار داشتند.

وي افزود: هرچند تعداد زيادي از واحدهاي با ظرفيت بالاي پتروشيمي در ماه‌هاي گذشته تعميرات اساسي و توقف توليد برنامه‌ريزي شده داشتند، اما شاهد اين مقدار توليد بوديم.

مديركنترل توليد شركت ملي صنايع پتروشيمي با اشاره به اين‌كه پتروشيمي مارون، متانول و اوره آمونياك سوم پتروشيمي شيراز، متانول فناوران، پتروشيمي خارك و متانول دوم زاگرس، در مرحله تعميرات اساسي قرار داشتند، تصريح كرد: افزون بر مجتمع‌هاي مورد اشاره، پتروشيمي آرياساسول و پتروشيمي پارس نيز تعميرات اساسي را انجام داده‌اند.

فرج‌پور عنوان كرد: با وجود اين تعميرات گسترده در نيمه نخست امسال، آمار و ارقام اميدواركننده است و تاكنون موفق شده‌ايم نزديك به 80 درصد ظرفيت اسمي را پوشش دهيم كه رقم خوبي است.

وي با اشاره به اين‌كه توليد حدود 27 و نيم ميليون تني نيمه نخست امسال در مقايسه با پارسال 2 درصد رشد نشان مي‌دهد، گفت: با توجه به اين‌كه به‌طور معمول در نيمه دوم سال تعميرات اساسي كمتري خواهيم داشت، انتظار مي‌رود در  نيمه دوم امسال درصد توليد نسبت به ظرفيت اسمي بيشتر از نيمه نخست سال باشد.

کد خبر 284906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =