ساخت و نصب دستگاه سامانه کنترل گسترده در پالایشگاه گاز خانگیران

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: سامانه کنترل گسترده پالایشگاه هاشمی‌نژاد با همت متخصصان داخلی، ساخته و نصب شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سید مجید منبتی، با بیان این‌که برای تحقق منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، سامانه کنترل گسترده پالایشگاه خانگیران ساخته شده است، گفت: نمونه اولیه کارت‌ها و ماژول‌های این سامانه با همت کارشناسان داخلی ساخته شد و پس از موفقیت در آزمایش عملیاتی، در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: سامانه‌های کنترل گسترده، یکی از اجزای مهم و اساسی در بخش اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق هستند که دانش فنی ساخت آن‌ها به لحاظ پیچیدگی‌های بالای فناوری آنها، تنها در اختیار کشورهای معدودی در دنیاست.

منبتی ادامه داد: سامانه کنترل گسترده تولید داخل شرکت، منطبق با مشهورترین استانداردهای کنترلی اروپا طراحی، تولید و بومی‌سازی شده، مراحل آزمایش میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و امکان ارائه قابلیت‌های بیشتری نسبت به نمونه خارجی را فراهم آورده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز خانگیران تاکید کرد: طراحی، ساخت و عملیاتی شدن این سامانه با هدف تحقق شعار حمایت از تولید داخل در راستای اقتصاد مقاومتی، به منظور رفع نیازهای اساسی صنعت نفت، گاز و دیگر صنایع کشور صورت پذیرفته است.

منبتی با بیان این‌که، طراحی و ساخت این سامانه با حمایت مدیران ارشد پالایشگاه و به همت کارشناسان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده است، اظهار کرد: این سامانه توانسته است با بهبود عملکرد در فرآیند تصفیه و پالایش گاز، مانع خروج مقادیر زیادی ارز از کشور شود.

وی با اشاره به این‌که با دانش فنی به دست آمده، قابلیت ارتقای این سامانه وجود دارد، گفت: با هدف پاسخگویی به نیازهای صنایع داخلی، ساخت سری‌های جدید این سامانه در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، پروژه ارتقای سامانه واحد تصفیه گاز، یکی از پروژه‌های مهم راهبردی در سطح پالایشگاه‌های گازی از نظر عملیاتی و اقتصادی است که در آینده نزدیک از این محصول تولید داخلی و بومی شده استفاده خواهد شد.


کد خبر 285053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =