آمریکا مانع صادرات گاز ایران به پاکستان است

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گفته شده است که آمریکا مانع تکمیل بخش پاکستانی خط لوله آی‌پی و نمی‌خواهد گاز ایران به به پاکستان صادر شود.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، امروز (سه‌شنبه، 17 مهرماه) در حاشیه برگزاری نشست مجالس اوراسیا و در دیدار با سلیم ماندوی والا، نایب رئیس مجلس پاکستان با بیان این‌که ایران و پاکستان دشمنان و دردهای مشترکی دارند، بر ضرورت انجام کارهای بزرگ و ارتقای روابط بین دو طرف تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که ایران و پاکستان ظرفیت‌های بیشتری برای همکاری دارند، افزود: پاکستان کشور بزرگی است و این امر اقتضا می‌کند کارهای بزرگتری انجام دهد، اما برخی نمی‌خواهند که همکاری بین ایران و پاکستان گسترش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به موضوع انتقال گاز ایران به پاکستان اشاره و تصریح کرد: بر اساس قرارداد میان دو کشور، خط لوله انتقال گاز تا مرز احداث شده است و گاز نیز آماده تحویل است، اما گفته شده که آمریکا مانع می‌شود، زیرا از پیشرفت همکاری‌ها ناراحت است و نمی‌خواهد گاز به پاکستان صادر شود.

نایب رئیس مجلس پاکستان نیز در این دیدار با بیان این‌که با شرکت‌های ایرانی همکاری داریم و تحریم‌ها هیچ محدودیتی نمی‌تواند برای آنها ایجاد کند، گفت: دولت جدید و همه احزاب فعال در پارلمان علاقه‌مند هستند هرچه سریع‌تر خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تکمیل شود، ضمن این‌که از هر نوع همکاری بین ایران و پاکستان استقبال و حمایت می‌کنند.


کد خبر 285061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =