۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 285127
افزایش آموزش‎های تخصصی در شرکت ملی حفاری

مدیر منابع انسانی شرکت ملی حفاری ایران از افزایش توان کاربردی علمی و قابلیت‎های آموزش‎های تخصصی با توجه به ماهیت کار شرکت در بخش‎های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، یونس بنی‎سعید با اشاره به نشست اخیر شورای راهبردی این شرکت، بر توسعه آموزش‎ها و افزایش کیفیت و کمیت دوره‎های آموزشی تاکید کرد و گفت: ارزیابی تلاش‎ها، به‎منظور ترسیم اهداف کلان برای ارائه خدمات آموزشی مستمر به شرکت‎های نفتی و روزآمدسازی تجهیزات و ابزار آموزشی است.

وی به آماده‎سازی و روزآمد شدن دستگاه شبیه‎ساز (SIMULATOR) کنترل فوران چاه (DRILL SIM 5000) اشاره و اظهار کرد: این تجهیز با همکاری متخصصان عملیاتی و استادان اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی و از طریق ارتباط میان مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت با دانشگاه شهید چمران اهواز به روزرسانی شد و در چرخه آموزش‎های تخصصی عملیات حفاری از جمله کنترل فوران چاه (IWCF) قرار گرفت.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی حفاری ایران گفت: جامعه هدف در بخش آموزش‎های تخصصی حفاری چاه‎های نفت و گاز در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریا، متخصصان، کارشناسان، کارکنان عملیاتی حفاری و کارآموزان شرکت ملی حفاری و دیگر شرکت‎های زیرمجموعه صنعت نفت و همچنین متخصصان شرکت‎های نفتی در قالب توافق‎نامه‎های همکاری است.

وی با بیان این‎که شرکت ملی حفاری استانداردهای لازم را برای برگزاری دوره‎های آموزشی مرتبط با صنعت حفاری در سطح بین‎المللی دارد، افزود: اداره آموزش شرکت دارای بخش‎های آموزشگاه تکنولوژی حفاری، برنامه‎ریزی و توسعه آموزش، آموزش عمومی و واحد خدمات آموزش است و در بعد آموزشی امکانات و تجهیزات، کلاس‎های درس، کارگاه‎های فنی و استادان با تجربه دارای تحصیلات آکادمیک با پیشینه کار در بخش‎های عملیاتی دارد.

بنی‎سعید اظهار کرد: برگزاری دوره کوتاه‎مدت و بلندمدت عملیات حفاری، مهندسی برق، مکانیک دستگاه حفاری، مهندسی سیال حفاری، مهندسی سیمان، اسید و انگیزش چاه همسو با دوره‎های آموزش عمومی در شمار دوره‎هایی است که از سوی این واحد ارائه می‎شود.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی حفاری ایران به استقرار یک دستگاه حفاری آموزشی در مجموعه اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت اشاره و گفت: در 2 سال اخیر اقدام‎های مهم و موثری درباره برگزاری دوره‎های آموزش حفاری و کنترل فوران چاه‎های نفت و گاز در چارچوب قرارداد با شرکت اسکاتلندی ABERDEEN DRILLING SCHOOL انجام شده که توسعه این همکاری‎ها در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با بیان این‎که به‎منظور اهتمام ویژه به دوره‎های آموزشی با استفاده از فضای آموزشی شرکت و همچنین مراکز علمی و دانشگاهی کشور به تازگی توافق‎نامه همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه صنعت نفت امضا شد، افزود: دوره‎های آموزشی مطرح در این توافق‎نامه، آموزش کارکنان عملیاتی شرکت در بخش دریا در زمینه بقای در دریا است که در دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه صنعت نفت محمود‌آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 285127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =