بازنشستگان صنعت نفت غیرحضوری خدمات خود را ثبت و پیگیری کنند

رئیس پشتیبانی نرم‌‌افزار صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: سامانه سما برای بازنشستگان صنعت نفت در سراسر کشور راه‌اندازی شد، از این رو افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری خدمات درخواستی را ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، رضا فیروز اظهار کرد: این طرح ابتدا در منطقه یک صندوق‌ها (تهران) و سپس از مهرماه در مناطق هفتگانه صندوق‌ها اجرایی شده است.

وی افزود: با ایجاد زیرساخت پروژه سامانه‌های مجتمع اطلاعاتی به نام سما هم اکنون شاهد ثبت و صدور درخواست‌های بازنشستگان از راه دور هستیم.

رئیس پشتیبانی نرم‌‌افزار صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی  Sama.Oipf.ir خدمات دفاتر پیشخوان صندوق‌ها را به صورت راه دور و از طریق سامانه، ثبت و پیگیری کنند.

فیروز عنوان کرد: این خدمات، شامل درخواست‌های وام اضطراری بازنشستگان، تغییر حساب بانکی، گواهی کسر از حقوق، گواهی حقوق، صدور کارت شناسایی، دریافت کمک‌های بلاعوض، پاداش علمی تحصیلی، شرکت در اردوی ایثارگران، استفاده از زائرسرا و ... است.

وی گفت: بازنشستگان می‌توانند با وارد کردن شماره پرسنلی و بازماندگان با شماره ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور اولیه که برای همه، به طور پیش‌فرض رقم ۱۲۳۴۵۶ ثبت شده، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و از این طریق منتظر دریافت پاسخ باشند، همچنین کاربران می‌توانند در نخستین ورود خود به سامانه، رمز عبور پیش‌فرض را تغییر دهند.

رئیس پشتیبانی نرم‌افزار صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت افزود: آسان‌سازی ارائه خدمات، افزایش سرعت ارائه، کاهش رفت و آمد خدمات گیرنده به‌ویژه در شهرهای پر ازدحام از اهداف این طرح است.

در مراحل ابتدایی این طرح بازنشستگان بوشهری در ثبت درخواست از طریق سامانه سما پیشتاز هستند.

کد خبر 285165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =