جاده میان‌بر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌ سفید راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان از افتتاح جاده میان‌بر واحد بهره‌برداری لب سفید خبر داد و گفت: با احداث این جاده که 1800 متر طول دارد، مسیر دسترسی به واحد بهره‎برداری لب سفید نسبت به جاده پیشین 4 کیلومتر کوتاه‎تر شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، قباد ناصری افزود: مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت با هدف دسترسی ایمن و سریع به واحد بهره‌برداری لب‌سفید، از شهریور ۹۶ اقدام به بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر لب‌سفید کرد که این طرح پس از 10 ماه و با اعتباری معادل 7 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‎برداری رسید.

وی اظهار کرد: باتوجه به محدودیت‌های وجود خطوط لوله جریانی نفت در بالادست و پرتگاه‌های پایین‌دست مسیر، عرض کلی جاده هفت متر و با لحاظ کردن ۲ شانه خاکی در طرفین، عرض مفید آسفالت آن ۵,۵ متر درنظر گرفته شده است.

ناصری درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این پروژه گفت: احداث ۵۰۰ متر دیوار حائل سنگی با ارتفاع متوسط ۲ تا ۵ متر در دوطرف مسیر، تعریض و احداث 2 دستگاه پل کالورتی، احداث ۲ دستگاه آب‌نما، احداث یک دستگاه پل به طول ۱۲ متر و عرض دهانه 3 متر، احداث ۳۰۰ متر کانال سنگی برای هدایت آب‌های سطحی در حاشیه جاده، احداث یک دستگاه پل دودهانه به عرض هر دهانه ۶ متر واقع در رودخانه فصلی انتهای مسیر، احداث یک دستگاه پل با عرض دهانه 2 متر و 20 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و روسازی راه از اقدام‌های انجام شده در قالب این پروژه است.

وی افزود: اجرای لایه‌های روسازی در طول مسیر، عملیات خط‌کشی و نصب حفاظ جانبی راه در نقاط حادثه‌خیز به طول 400 متر، احداث دیوارهای حائل و ضامن به طول 450 متر از دیگر اقدام‎های انجام شده به‎منظور افتتاح این طرح است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان در ادامه به موانع پیش‎روی‎ طرح واحد بهره‌برداری لب‌سفید اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاقی خطوط لوله نفت در سه نقطه از مسیر، تمهیدات لازم اندیشیده و شرایط برای ادامه عملیات اجرایی پروژه مهیا شد، همچنین حدود یک کیلومتر از خطوط لوله آب سه اینچ واحد بهره‌برداری لب‌سفید واقع در حاشیه مسیر نیز برای ادامه پروژه جابه‌جا شد.

وی در ادامه با بیان این‎که واحد بهره‎برداری لب سفید در منطقه کوهستانی واقع شده است، به فواید اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: دسترسی سریع و ایمن به تاسیسات، کاهش استهلاک ماشین‎آلات و تصادفات ناشی از تردد در مسیر غیر مهندسی و پرپیچ و خم قبلی، کاهش فرسایش عوارض جغرافیایی و کمک به حفظ محیط زیست منطقه با توجه به احداث کانال‎های هدایت آب و دیوارهای حائل و آبراهه‎های مورد نیاز، ایمن‎سازی خطوط انتقال نفت و اشتغال‌زایی برای اهالی منطقه از مهم‎ترین اهداف اجرای این پروژه است.

کد خبر 285167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =