چگونگی انتفاع شرکت‌های اکتشاف و تولید از سرمایه گذاری تشریح شد

مدیرعامل انرژی دانا گفت: شرکت‌های اکتشاف و تولید برای سود بردن از انجام سرمایه‌گذاری‌های خود، باید مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را در حوزه‌های مختلف گرد هم آورند.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد ایروانی روز سه‌شنبه (24 مهرماه) در نشست تخصصی «بررسی پارادایم‌های جدید در بالادستی صنعت نفت و گاز» در حاشیه چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو از مدیریت پروژه، مهندسی روسطحی، عملیات، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)، پژوهش و فناوری، ریسک، تامین مالی و حقوقی به عنوان مجموعه‌ای از توانمندی‌ها نام برد و افزود: تصمیم‌گیری‌های راهبردی، الگوی عملیات و سرانجام موفقیت شرکت‌های اکتشاف و تولید در سرمایه‌گذاری، در ارتباط با این حوزه‌های توانمندی شکل می‌گیرد.

وی به نقش شرکت‌های اکتشاف و تولید در افزایش تولید نفت اشاره کرد و یادآور شد: شرکت انرژی دانا به‌عنوان یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید موفق شده است یک قرارداد از سه قرارداد نفتی را برای توسعه میدان‌های آبان و پایدار غرب امضا کند. این قرارداد بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم شرکت‌های انرژی دانا و زاروبژنفت امضا شده است.

مدیرعامل شرکت انرژی دانا تصریح کرد: این 2 میدان (آبان و پایدار غرب) که به دلیل دوره عمر و همچنین سطح فعالیت‌های کشور همسایه افت تولید بالایی را تجربه می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی برای به‌کارگیری فناوری‌های بهبود ضریب برداشت نفت (IOR) هستند. در این 2 میدان به‌طور ویژه از فناوری پمپ‌های درون‌چاهی استفاده خواهد شد. در نتیجه پیاده‌سازی این فناوری‌ها و دیگر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، 67 میلیون بشکه به تولید تجمعی و با احتساب قیمت 75 دلار برای هر بشکه نفت، حدود 5 میلیارد دلار به ثروت ملی افزوده میشود.

ایروانی با تاکید بر این که شرکت‌ها در حوزه رشد باید تصمیم‌های کلیدی بگیرند که از جمله آنها می‌توان به انتخاب راهبرد و الگوی عملیات اشاره کرد، گفت: الگوهای مفهومی متنوعی برای این تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، از جمله الگوی گروه مشاوره بوستون برای راهبرد و الگوی مکینزی برای الگوی عملیات که انتخاب و سفارشی‌سازی آنها می‌تواند متناسب با نیازهای شرکت‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت انرژی دانا با بیان این‌که شرکت‌های اکتشاف و تولید در مسیر رشد و توسعه خود با مجموعه‌ای از ذی‌نفعان کلیدی در ارتباط هستند، تاکید کرد: توسعه و رشد این شرکت‌ها تنها با همکاری دولت، بازارهای مالی، تامین‌کنندگان و اکوسیستم فناوری میسر می‌شود، بنابراین مشارکت این بازیگران کلیدی می‌تواند رشد و توسعه شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را با سرعت و سهولت بیشتری رقم زند.

چهارمین کنگره راهبردی نفت و نیرو به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی و هم‌اندیشی بی‌واسطه دست‌درکاران، نخبگان و متخصصان حرفه‌ای داخلی و خارجی از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی، دیروز (سهشنبه، ۲۴ مهرماه) آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 285209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =