اهدای تندیس سیمین مدیریت دانش به شرکت ملی صنایع پتروشیمی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین کنفرانس بین‌المللی و نخستین جایزه «مدیریت دانش با رویکرد توسعه» که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۲۵ مهر ماه) در دانشگاه خاتم برگزار شد، تندیس سیمین دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید قاسمی، رئیس انجمن مدیریت ایران، در آیین اهدای نخستین جایزه «مدیریت دانش با رویکرد توسعه» که با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعدازظهر چهارشنبه (۲۵ مهرماه) در دانشگاه خاتم برگزار شد، ضمن ارائه تعریفی از مدیریت دانش، گفت: مدیریت دانش به روش‌های اداره دارایی‌های دانش در یک سازمان و چگونگی جمع آوری، ذخیره‌سازی، انتقال، به‌کارگیری، روزآمدکردن و ایجاد دانش اطلاق می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها، افزود: سرعت تغییرات بازار، کاهش و مدیریت هزینه‌ها، رقابت دانش بنگاه‌ها، یادگیری مستمر، ارتقای بهره‌وری، فراگیر شدن قابلیت‌های جهانی و ضرورت دسترسی سریع به اطلاعات ضرورت به‌کارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها را مشخص می‌کند.

رئیس انجمن مدیریت ایران تصریح کرد: اهداف دانش براساس اهداف اصلی در سازمان در دو سطح راهبردی و عملیاتی مشخص می‌شود. در سطح راهبردی، تبدیل و نگهداری سازمان بر مبنای مدیریت دانش و همچنین ایجاد فرهنگ و سیاست‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود. در سطح عملیاتی نیز با توجه به هدف‌ها، نحوه شناسایی استفاده، توزیع، کاربرد و نگهداری دانش، مشخص و برنامه‌های لازم برای دستیابی به آنها در زمان معین طراحی و اجرایی می‌شود.

در ادامه این مراسم، اندرس برندر، رئیس انجمن مدیریت دانش اتریش، نقش مدیریت دانش با رویکرد توسعه سازمان‌ها را بررسی کرد.

نخستین جایزه مدیریت دانش همسو با اهداف کنفرانس از سوی انجمن مدیریت ایران و با همکاری انجمن مدیریت اتریش و دانشگاه خاتم ۲۵ مهرماه برگزار شد؛ در نخستین سال برگزاری این رویداد ۱۴ شرکت بزرگ تولیدی، صنعتی و دانش بنیان پس از ارزیابی ازسوی ارزیابان داخلی و خارجی موفق به دریافت تندیس و گواهینامه شدند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از مجموعه‌های پیشرو در سطح صنعت نفت در عرصه مدیریت، پیش از این در هفتمین و هشتمین جایزه مدیریت دانش که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ از سوی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، موفق به دریافت تندیس برنز و سیمین و گواهینامه بالندگی شده بود.  

کد خبر 285233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =