طرح خلاقانه برای صرفه‌جویی آب در یکی از شرکت‌های نفتی

طرح ابداعی یکی از متخصصان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در مرکز انتقال نفت شماره 5 مارون - اصفهان اجرایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، مهدی حبیبی خوراسگانی، همکار این منطقه طرحی خلاقانه با عنوان «سیکل ترکیبی در دستگاه آب‌مقطرگیری» اجرا کرده است.

این طرح با هدف صرفه‌جویی و استفاده دوباره از آب در کمیته نظام پیشنهاد‌های منطقه مطرح و پس از تأیید، در مرکز انتقال نفت شماره 5 مارون ـ اصفهان اجرا شده است.

وی در تشریح اهداف این طرح گفت: به منظور تأمین برق DC پایدار مورد نیاز تغذیه کارت‌های الکترونیکی سامانه‌های کنترل صنعتی از باتری‌های اسیدی یا بازی استفاده می‌شود که در این روند نیاز به آب مقطر برای برقراری تعادل الکترولیتی باتری‌هاست.

خوراسگانی افزود: برای ساخت آب مقطر از دستگاه آب مقطرگیری در مراکز استفاده می‌شود که در این دستگاه برای خنک‌سازی بخار از مسیر آبی در حال جریان اطراف لوله‌های بخار استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این که با اجرای این طرح در طول 24 ساعت به میزان 4 مترمکعب آب صرفه‌جویی می‌شود، گفت: از این آب خنک‌کننده استفاده دوباره می‌شود، به این صورت که در یک مخزن جمع‌آوری و با استفاده از یک پمپ دوباره به سیستم تزریق می‌شود.

کد خبر 285274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =