عربستان توانایی جایگزینی روزانه 3 میلیون بشکه نفت در بازار را ندارد

وزیر انرژی عربستان ضمن اعلام ناتوانی این کشور در جایگزینی 3 میلیون بشکه نفت در بازارهای جهانی نفت خام، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که قیمت نفت به 100 دلار نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا جهان می‌تواند از رسیدن قیمت نفت به 100 دلار جلوگیری کند، گفت: من نمی‌توانم به شما تضمینی بدهم، زیرا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که چه اتفاقی برای دیگر تولیدکنندگان می‌افتد.

وی گفت: ما با تحریم‌ها علیه ایران رو‌به‌رو هستیم و کسی نمی‌داند صادرات نفت ایران چقدر خواهد بود؛ دیگر این که کاهش احتمالی در کشورهای دیگر همچون لیبی، نیجریه، مکزیک و ونزوئلا هم وجود دارد.

وزیر انرژی عربستان تأکید کرد: اگر 3 میلیون بشکه نفت در روز ناپدید شود، نمی‌توانیم این حجم را پوشش دهیم، بنابراین باید از ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود استفاده کنیم.

الفالح همچنین اعلام کرد عربستان به‌زودی تولید نفت خود را به 11 میلیون بشکه در روز می‌رساند و ادعا کرد این کشور ظرفیت رساندن تولید نفت خود به 12 میلیون بشکه در روز را نیز دارد.

وی گفت: ظرفیت مازاد عرضه عربستان محدود است و اکنون از بخش عمده این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

وزیر انرژی عربستان با اشاره به احتمال افزایش تولید نفت برزیل، قزاقستان و آمریکا در سال آینده میلادی، گفت: اما اگر افزون بر اجرای کامل تحریم‌ها ضد ایران، دیگر کشورها هم کاهش تولید داشته باشند، ما همه ظرفیت مازاد تولید را درگیر خواهیم کرد.

الفالح همچنین احتمال تحریم فروش نفت این کشور را در واکنش به وضع تحریم‌های احتمالی از سوی کشورهای غربی به دلیل قتل جمال خاشقچی، منتفی دانست.

کد خبر 285291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =