اعطای گواهینامه انطباق کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت به 7 شرکت

مدیرکل نظام تأمین و تجاری‎سازی وزارت نفت گفت: تاکنون هفت شرکت، گواهینامه انطباق کیفیت محصولات و خدمات تجهیزات صنعت نفت را دریافت کرده‎اند.

به گزارش خبرنگار شانا، پرویز سنگین از اعطای گواهینامه انطباق کیفیت محصولات و خدمات تجهیزات صنعت نفت به هفت شرکت خبر داد و گفت: نظام یکپارچه صدور گواهینامه کیفیت در غیاب شرکت‌های خارجی صادرکننده این گواهینامه و به‌منظور برطرف کردن مشکل طیف وسیعی از سازندگان داخلی ایجاد شده است و نقش اثرگذاری ایفا می‎کند.

بر اساس این گزارش، نخستین گواهینامه‎های انطباق کیفیت محصولات و خدمات تجهیزات صنعت نفت، اردیبهشت ماه امسال همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا و فناوری سرچاهی و صنایع پمپ ایران اعطا شد که بر اساس اعلام مدیرکل نظام تأمین و تجاری‌سازی وزارت نفت، تعداد شرکت‎های دریافت‌کننده این گواهینامه به هفت شرکت افزایش یافته است.

سنگین همچنین در گفت‎وگو با هفته‎نامه مشعل در این زمینه عنوان کرده است: برای حمایت از سازندگان داخل، موضوع صدور گواهینامه‌های کیفیت با عنوان IPI با کمک انجمن نفت در حال پیگیری است تا شرکت‎های دریافت‎کننده گواهینامه انطباق بتوانند تاییدیه‌های خارجی CB را برای گواهینامه‌های انطباق انجمن نفت دریافت کنند و سازندگان داخل با دریافت این گواهینامه‌ها، در بازارهای جهانی امکان حضور و فعالیت پیدا کنند.

وی ادامه داده است: فعالیت دیگری که با دانشگاه تهران در حال مذاکره هستیم، بحث فن‎کاوی است که امیدواریم به‌زودی اجرایی و کار ملی روی آن انجام شود، زیرا غیر از وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند نهاد دیگر در آن دخیل هستند که روی ارتقای فناوری در سطح ملی و دیگر بخش‌ها فعالیت خواهند کرد و یک نقشه راه کلی ترسیم خواهد شد. ما در وزارت نفت برنامه‌های خودمان را داریم، اما فکر می‌کنیم که وزارت نفت، جدا از وزارت صمت و دیگر بخش‌های مسئول نیست و سعی می‌کنیم از طریق استفاده از بحث‌های داده‌کاوی و فن‎کاوی به فناوری‌هایی دست یابیم که مشکل ما را حل کند و تلاش کنیم در افقی 10 تا 25 ساله، نیازهای فناورانه‌مان را مشخص و نقشه راهمان را برای دستیابی به آن ترسیم کنیم.

کد خبر 285293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =