خط لوله انتقال نفت خشت به چندراهه گناوه در حال تکمیل است

نفت تولیدی میدان خشت با تکمیل خط لوله انتقال نفت به چندراهه گناوه، به مبادی صادراتی انتقال می‎یابد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، معاونت برنامه‎ریزی و تلفیق طرح‎ها و برنامه‎های برنامه‎ریزی تلفیقی این شرکت اعلام کرده است: هم‎اکنون پروژه ارسال نفت خام میدان خشت به مبادی صادراتی در شرف تکمیل و راه‎اندازی است، به‌طوری‎که برای اتصال به چندراهه گناوه، فقط ۲ کیلومتر باقی مانده که پس از تکمیل این بخش، تولید از میدان خشت آغاز می‌شود.

این گزارش افزوده است: هفته گذشته نیز در نشستی با حضور نمایندگان مدیریت‎ها و شرکت‎های مرتبط، نحوه اتصال خط لوله ١٠ اینچ انتقال نفت خام میدان خشت به چندراهه گناوه بررسی شده است.

بر اساس برنامه پیش‎بینی، مقرر است تولید نفت خام از میدان خشت در ماه‎های آینده آغاز شود و به مرور زمان تا سقف ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد؛ در ضمن به‎منظور ایجاد انعطاف عملیاتی در حفظ مشخصات کیفی نفت خام‌‌های صادراتی، اتصال نفت‌ تولیدی این میدان به هر دو سیستم نفت خام‌ سبک و سنگین صادراتی مورد توجه است.

میدان نفتی خشت در منطقه کنار تخته در استان فارس، بین شهرهای کازرون و برازجان واقع شده، حفاری نخستین چاه این میدان که در حوزه فعالیت و اختیارات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است در سال ۱۳۷۱ انجام شد. 

کد خبر 285300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =