آمریکا در اعمال تحریم‌های ضد ایرانی تنهاست

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خریداران سنتی و اروپایی‌ها با تحریم‌ها ضدایرانی آمریکا همراهی نمی‌کنند، گفت: صادرات نفت خام ایران در دوران تحریم‌ها به صفر نمی‌رسد.

فریدون حسنوند با اشاره به این‌که تحریم از نظر ایران، 13 آبان‌ماه آغاز نمی‌شود، بلکه در سال‌ها و ماه‌های گذشته با شدت وجود داشته است، به خبرنگار شانا گفت: این بار تحریم‌ها اجماع جهانی را به دنبال نخواهد داشت و کشورهای هم‌پیمان ایران، خریداران سنتی و کشورهای اروپایی در این تحریم آمریکا را همراهی نمی‌کنند و آمریکا تنهاست.

وی افزود: ایران برنامه‌ها و بسته‌های خود را برای تشدید تحریم در نظر گرفته و در عمل اثبات می‌شود که بازنده تحریم کسی جز آمریکا نخواهد بود. بدون شک تحریم فشار اقتصادی بر ملت آمریکا را تشدید می‌کند و شکست سیاست‌های ترامپ را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسان قیمت نفت تصریح کرد: برودت هوا و سرمای پیش‌رو در اروپا و آمریکا و مشکلاتی که در تولید و عرضه نفت برای عربستان و برخی کشورها ایجاد شده در ماه‌های آینده قیمت جهانی نفت را افزایش خواهد داد.

حسنوند، عامل افزایش قیمت نفت را سیاست‌های نادرست رئیس‌جمهوری امریکا دانست و عنوان کرد: ترامپ با تحریم‌های ظالمانه به کشورهای مختلف و ملت خود فشار اقتصادی وارد کرده است. در شرایط کنونی هیچ راهی جز این‌که تحریم‌ها برداشته شود وجود ندارد و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک نیز نمی‌توانند کمبود نفت را در بازار جهانی جبران کنند.

وی نتیجه تحریم‌های آمریکا را معکوس دانست و گفت: اگر در اثر تحریم، فروش نفت ایران کاهش یابد در پی افزایش قیمت نفت، شاهد افزایش درآمدهای ارزی خواهیم بود.

کد خبر 285412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =