طرح جامع گازرسانی سیستان و بلوچستان در انتظار تصویب است

طرح جامع گازرسانی به 700 هزار خانوار شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان به عنوان نتیجه سفر رئیس‌جمهوری به این استان، در انتظار بررسی و تصویب است.

رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره روند گازرسانی در این استان به خبرنگار شانا گفت: طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان در سفر فروردین 97 رئیس جمهوری به این استان با هدف گازرسانی به 300 هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان‌های ایرانشهر، زاهدان، چابهار، خاش، زابل و کنارک تصویب شد.

وی با بیان این‌که گازرسانی به بخش نیروگاهی و صنعتی از دیگر اهداف این مصوبه بوده است، اظهار کرد: محل تامین اعتبار این مصوبه، اجرای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 به همراه اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون دلاری بود. این طرح اواخر سال 96 و اوایل امسال بازنگری شد و سرانجام، طرح جامع گازرسانی با هدف گازرسانی به 700 هزار خانوار شهری و روستایی، صنایع و واحدهای تولیدی تا پایان سال 1401، با سقف اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون دلار اکنون در مرحله تصویب و بررسی قرار دارد.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، طول شبکه گاز مورد نیاز در سطح استان را 4 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 50 کیلومتر شبکه گاز در استان احداث شده است که بر اساس آن 2 شهر زاهدان و ایرانشهر و 4 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

پنجابی تعداد خانوار شهری بهره‌مند از گاز را 22 هزار و 644 خانوار و تعداد خانوار روستایی بهره‌مند از گاز را 471 خانوار اعلام کرد و افزود: بر این اساس، 6.7 درصد خانوار شهری و 0.13 درصد خانوار روستایی از گاز استفاده می‌کنند.

به گزارش شانا، طرح جامع گازرسانی شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان از سوی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز نگاشته شده و پس از ارائه به مدیریت شرکت ملی گاز و تایید وزیر نفت، اکنون در شورای اقتصاد، مطرح شده و در انتظار بررسی و تصویب است.

مطابق آمار شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، این استان 2 میلیون و 757 هزار و 61 نفر جمعیت دارد که در قالب 703 هزار و 871 خانوار در 37 شهر و 9 هزار و 871 روستا ساکن هستند. از این تعداد تاکنون فقط شهرهای زاهدان و ایرانشهر با بهره‌مندی از گاز خط هفتم سراسری (عسلویه - جنوب - جنوب شرق) گازرسانی شده‌اند.

اجرای عملیات احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز و بخش خصوصی، با هدف توسعه منطقه چابهار و مکران نقطه امیدی برای رشد و توسعه استان مرزی کشور است.

کد خبر 285495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =