ترامپ در توقف صادرات نفت ایران شکست خورد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران ناکام ماند.

سکینه الماسی در این باره به خبرنگار شانا گفت: دولت آمریکا با پیش‌بینی از 6 ماه پیش بنا را بر این گذاشته بود که در سیزدهم آبان‌ماه امسال صادرات نفت ایران را به صفر برساند که خوشبختانه موفق نشد.

وی افزود: در تحریم‌های گذشته باوجود فشارهای آمریکا، یک اراده جهانی و در عین حال همه نوع تحریم حتی غذا و دارو نیز وجود داشت، با این حال در همان زمان ایران نفت خود را به اندازه نیاز صادر کرد و درآمد حاصل از فروش نفت را به صورت ارزی به کشور بازگرداند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به روش‌های جدید دور زدن تحریم و کانال‌های بانکی برای صادرات نفت و ارتباط‌های مالی اشاره و تصریح کرد: کانال‌ها و ارتباط‌های بانکی جدید و روش‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی ارگان‌های مختلف در حال بررسی است، همچنین بانک مرکزی در این زمینه مذاکرات مناسبی داشته که می‌تواند به ایجاد کانال‌های مالی میان ایران و کشورهای اروپایی، ترکیه، روسیه و چین منجر شود و اثر تحریم‌ها در سیستم اقتصادی کشور را کاهش ‌دهد.

الماسی ادامه داد: ایران در عرضه نفت شگردهای جدیدی را اتخاذ کرده که فروش طلای سیاه از طریق بورس انرژی از جمله این موارد است.

وی گفت: مشاهده کردیم که نخستین مرحله عرضه نفت خام سبک ششم آبان‌ماه در رینگ صادراتی بورس انرژی با موفقیت انجام شد و دومین مرحله نیز 20 آبان‌ماه اجرا می‌شود.

کد خبر 285529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =