آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفت ایران ناکام ماند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: آمریکایی‌ها همواره می‌گفتند که فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، اما موفق نشدند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، امروز (سه‌شنبه، 15 آبان‌ماه) در آیین تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت که در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: صادرات همواره پیشران اقتصادی کشور بوده و امروز صادرکنندگان بیش از همیشه سربازان خط مقدم اقتصاد کشور هستند، زیرا آمریکا می‌خواهد صادرات را از پای درآورد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با تمام توان و ظرفیت وارد میدان تحریم ایران شدند، اما موضوع مهم این است که در دنیا منزوی و تنها هستند و هیچ دولتی در اروپا، آفریقا و آسیا نمی‌شناسیم که رسما اعلام کرده باشد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند، البته به غیر از رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور منطقه که از این موضوع حمایت کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری این‌که آمریکایی‌ها همواره می‌گفتند فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، اما موفق نشدند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها به تبلیغات بیش از واقعیت نیاز دارند و شب گذشته دیدیم در فهرست آنها هواپیمایی ایران و 60 فروند هواپیما و اسم کشتیرانی و اسامی کشتی‌های ایرانی یاد شده بود.

جهانگیری ادامه داد: آنها فکر می‌کنند فهرست تحریم هرچه بزرگ‌تر باشد موثرتر است.  شب گذشته با اکثر مدیران که در فهرست تحریم قرار داشتند به صورت تلفنی صحبت کردم و شرایط موجود را جویا شدم و بسیاری از آنها اظهار کردند که از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم کمتر بود.

وی افزود: وظیفه داریم به گونه‌ای با تحریم‌ها مقابله کنیم تا کمترین اثر را بگذارد، البته من نمی‌گویم تحریم‌ها اثر ندارد، اما تلاش داریم آثار آن را به حداقل ممکن برسانیم و از همه آحاد مردم و مسئولان انتظار داریم در این مسیر همراه دولت باشند.

کد خبر 285533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =