آمادگی شرکت نفت‌وگاز زاگرس جنوبی برای تولید حداکثری و پایدار گاز در زمستان

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی پس از پایان تعمیرات اساسی، از آمادگی کامل این شرکت برای تولید حداکثری و پایدار گاز در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، حمید ایزدی درباره تعمیرات اساسی انجام شده در این شرکت گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۱۶ هزار متر از خطوط لوله انتقال نفت، گاز و میعانات گازی مناطق پنجگانه عملیاتی و ۶۲۱ مورد تجهیزات فرآورشی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، تعمیر اساسی شد.

وی درباره جزئیات این تعمیرات افزود: در منطقه عملیاتی نار و کنگان، تجهیزات فرایندی مراکز جمع‎آوری، شیرآلات، مخازن، پمپ و ادوات ابزار دقیق و ایستگاه تقویت فشار نار و چهار دستگاه توربین تعمیر و همچنین در منطقه عملیاتی آغار و دالان، ۱۶۲ مورد از تجهیزات فرایندی مراکز جمع‎آوری، پالایشگاه فراشبند، خطوط انتقال برق و شیرآلات، مخازن، پمپ، ادوات ابزار دقیق و مرکز جمع‎آوری ACF تعمیر اساسی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، تعمیرات اساسی انجام شده در منطقه عملیاتی پارسیان را ۸۶ مورد عنوان کرد و گفت: تعمیرات اساسی تجهیزات فرایندی مراکز جمع‎آوری هما، وراوی و شانول، خطوط انتقال برق و شیرآلات، مخازن، پمپ، ادوات ابزار دقیق مرکز تفکیک خیرگو در این منطقه عملیاتی به پایان رسید.

ایزدی ضمن ابراز رضایت از انجام تعمیرات بدون هیچ‎گونه حادثه و رعایت شرایط ایمن و استاندارد افزود: خوشبختانه تعمیرات اساسی امسال با صرف حدود ۱۹۰ هزار نفر ساعت کار بی‎وقفه، در شرایط کاملا ایمن و بدون حادثه، به طور کامل انجام شد و واحدها در مدار تولید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال، 2 هزار و ۵۰ مورد انواع عملیات‎های اسیدکاری، سیمانکاری، مشبک‎کاری، نمودارنگاری، آزمایش ممیزی فشار، تزریق دوره‎ای مواد ضدخوردگی، تعمیر یا تعویض شیر تزریق درون‎چاهی و شیرآلات تاج چاه، عمق‎سنجی و آزمایش شاخص بهره‎دهی با هدف آمادگی تولید در قالب برنامه‎های نگهداشت افزایش تولید سالیانه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، تعمیرات اساسی ۵۲ مورد تجهیزات فرایندی مراکز CPF و چند‎راهه در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‎آباد، انجام کالیبراسیون تجهیزات مرجع و تعمیرات خطوط انتقال برق همه مناطق عملیاتی، بررسی پره‎های دو دستگاه توربین منطقه عملیاتی آغار و دالان، راه‎اندازی سامانه گاز پتویی منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‎آباد و نصب شیر پیگ لانچر خط ۲۴ اینچ تابناک از دیگر فعالیت‎های تعمیراتی انجام شده همزمان با تعمیرات اساسی در زاگرس جنوبی است.

کد خبر 285567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =