ونزوئلا به تصمیم احتمالی اوپک برای کاهش تولید نفت احترام می‌گذارد

وزیر نفت ونزوئلا گفت: چنانچه اعضای اوپک درباره کاهش عرضه نفت در سال 2019 به اجماع برسند، کاراکاس به این تصمیم احترام می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، مانوئل کودو امروز (یکشنبه، 20 آبان‌ماه) در حاشیه برگزاری یازدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) در ابوظبی گفت: ونزوئلا امیدوار است که سال آینده تولید نفت خام خود را افزایش دهد، اما اگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره توافق کاهش عرضه به اجماع برسند، به آن احترام خواهد گذاشت.

وی افزود: ونزوئلا اکنون روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند و به دنبال آن است که این رقم را تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

در همین حال، محمد بن حمد الرمحی امروز گفت: بیشتر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان که در بیانیه همکاری مشترک (Declaration of Cooperation) حضور داشتند، از کاهش تولید نفت حمایت می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نیاز به کاهش عرضه نفت گفت: بسیاری از ما این ایده را دنبال می‌کنیم.

برخی اعضای اوپک به رهبری عربستان و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در پی فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت و جبران کاهش تولید برخی اعضا، در ماه ژوئن تصمیم گرفتند میزان پایبندی خود به برنامه کاهش عرضه نفت خام (اوپک و غیراوپک در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه) را به ۱۰۰ درصد برسانند.

یازدهمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک (JMMC) به منظور ارزیابی شرایط بازارهای جهانی نفت خام امروز در ابوظبی در حال برگزاری است.

صدوهفتاد و پنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک ششم دسامبر (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و پنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک هفتم دسامبر (جمعه ۱۶ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.

کد خبر 285593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =