اندونزی علاقه‌مند ازسرگیری عضویت خود در اوپک است

اندونزی از علاقه‌مندی خود برای فعال شدن عضویتش در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پلاتس از ابوظبی، صالح عبدالرحمن، دبیرکل شورای ملی انرژی اندونزی، در کنفرانس نفت و گاز ابوظبی (ADIPEC) گفت: اگر بتوانیم تولیدمان را افزایش دهیم، بسیار خرسند می‌شویم بتوانیم عضویت خود را در اوپک دوباره فعال کنیم.

وی افزود: من پیش‌تر در بسیاری از نشست‌های اوپک شرکت کرده‌ام و تمایل دارم دوباره به این سازمان بازگردم، اما منتظرم تولید نفت اندونزی دوباره روند افزایشی داشته باشد.

دبیرکل شورای ملی انرژی اندونزی گفت: اندونزی که اکنون یک واردکننده خالص نفت است، در صورتی که بتواند تولید نفت خام خود را افزایش دهد و با بالا بردن مصرف سوخت‌های زیستی در بخش حمل‌و‌نقل از مصرف نفت خود بکاهد، می‌تواند عضویتش را در اوپک فعال کند.

عبدالرحمن در حاشیه کنفرانس نفت و گاز ابوظبی گفت: اندونزی در دسامبر 2016 (نشست 171 اوپک)، زمانی که 12 عضو اوپک تصمیم گرفتند برای بهبود بازار و قیمت نفت خام، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند، عضویتش را در اوپک به حالت تعلیق درآورد.

این در حالی است که اندونزی در دسامبر 2015 و نشست 168 اوپک پس از هفت سال عضویت خود را در اوپک فعال کرده بود. اندونزی که 2 سال پس از تاسیس اوپک در سال ١٩٦٠ به این سازمان پیوست در روزهای پایانی ماه مه سال ۲۰۰۸ میلادی پس از ۵۰ سال به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در کشورهای جنوب شرقی آسیا طرح خروج از اوپک را ارائه داد.

اندونزی هم‌اکنون روزانه 800 هزار بشکه نفت خام تولید و در عین حال روزانه یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام وارد می‌کند.

کد خبر 285636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =