۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 285638
عمان از کاهش تولید نفت در سال 2019 حمایت می‌کند

وزیر نفت و گاز عمان از حمایت این کشور با تصمیم احتمالی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از ابوظبی، محمد بن حمد الرمحی گفت: معافیت‌های ایالات متحده آمریکا به خریداران نفت ایران تأثیری بر قیمت‌های نفت در بازار جهانی نداشته است، اما مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی این تأثیر را خواهد داشت.

وی افزود: موضوعی که سبب شده است قیمت‌ها در بازار کاهش یابد معافیت‌های امریکا به خریداران نفت ایران نیست، اما قیمت‌ها در پی مازاد عرضه کاهش خواهد یافت. در نتیجه می‌توانم امیدوار باشم که در این زمینه به تصمیمی خواهیم رسید. ما هم‌اکنون تولید بسیار زیادی داریم.

الرمحی تصریح کرد: عمان از تصمیم احتمالی اوپک برای کاهش عرضه نفت خام در بازارهای جهانی حمایت خواهد کرد.

به‌تازگی عربستان در حال مذاکره درباره پیشنهادی است که می‌تواند سبب شود تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزانه یک میلیون بشکه از عرضه خود بکاهند و این در حالی است که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی است.

این در حالی است که برخی اعضای اوپک به رهبری عربستان و کشورهای غیرعضو این سازمان از جمله روسیه در پی فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای پایین آوردن قیمت نفت و جبران کاهش تولید برخی اعضا، در ماه ژوئن تصمیم گرفتند از میزان پایبندی خود به برنامه کاهش عرضه نفت خام (اوپک و غیراوپک در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه) بکاهند و آن را به ۱۰۰ درصد برسانند.

اعضای اوپک در نشست ۱۷۱ خود در دسامبر ۲۰۱۶ تصمیم گرفته بودند برای کمک به ثبات بازار و بهبود قیمت نفت روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند و در کنار آنها، کشورهای غیرعضو به رهبری روسیه متعهد شدند در مجموع روزانه ۶۰۰ هزار بشکه کاهش تولید دهند.

یکصدوهفتاد‌وپنجمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک ششم دسامبر (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و پنجمین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک هفتم دسامبر (جمعه ۱۶ آذرماه) در وین برگزار می‌شود.


کد خبر 285638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =