سخنان و تصمیم‌های ترامپ قیمت نفت را متاثر می‌کند

مدیر عامل شرکت بی‌پی گفت: سخنان و تصمیم‌های رئیس جمهوری آمریکا به یکی از عوامل اثرگذار بر تحولات قیمت‌ نفت خام در بازارهای جهانی بدل شده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی‌سی، باب دادلی روز دوشنبه (21 آبان‌ماه) در کنفرانس نفت و گاز ابوظبی (ADIPEC)گفت: دونالد ترامپ یکی از چند عامل تأثیر‌گذار بر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بوده است.

وی افزود: ترامپ مردم را در وضعی قرار داده که مجبور باشند در حالت حدس و گمان درباره بسیاری از موارد باشند و این موضوع درباره قیمت‌های جهانی نفت تأثیر‌گذار است.

مدیرعامل بی پی تصریح کرد: جدای از این، نا‌اطمینانی از کاهش عرضه نفت از سوی ونزوئلا و اختلال در عرضه لیبی هم از مواردی هستند که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند.

به‌تازگی عربستان در حال مذاکره درباره پیشنهادی است که می‌تواند سبب شود تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روزانه یک میلیون بشکه از عرضه خود بکاهند و این در حالی است که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی است.

در همین حال، خالد الفالح امروز (یکشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در حاشیه یازدهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر اوپک و غیراوپک در جمع خبرنگاران در ابوظبی گفت: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان به دلیل کاهش تقاضای فصلی، در ماه دسامبر روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام کمتر نسبت به ماه نوامبر به مشتریانش عرضه می‌کند.

ترامپ در ساعت‌های پایانی روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: امیدواریم عربستان و اوپک تولید نفت خود را کاهش ندهند و قیمت‌های نفت باید براساس عرضه، بسیار پایین‌تر باشد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در یک‌ سال اخیر بارها در حساب کاربری خود پیام‌هایی درباره قیمت و عرضه نفت در بازارهای جهانی منتشر و اوپک را به دستکاری در تولید برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها به‌طور مصنوعی متهم کرده است، اما بسیاری از مقام‌های اوپک ازسرگیری تحریم‌های نفتی علیه ایران ازسوی آمریکا را دلیل بالا رفتن قیمت نفت و بر هم ریختن نظم بازار برشمرده‌اند.

کد خبر 285641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =